Första intrycket

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av P_Jonsson, 3 maj 2011.

  1. P_Jonsson

    P_Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Fick idag äran att prova S2:an och kan säga följande:

    1: Skärmen lever upp till förväntan den har både rikligt med färger och ser riktigt bra ut. Digitalisen har dom jobbat stenhårt på med tanke på att den reagerar inte som något jag provat innan (den är bra).

    Den är oerhört mycket bättre än Lg optimus 2X, Nexus ja ta egentligen vad ni vill den är verkligen så jäkla bra.

    2: Processorn i luren som jag fick var 2X 1ghz så alltså inte den slutgiltiga som beräknas komma 12-15maj, men ändå så var det inte tal om minsta väntan någon stans utan allt flöt på som det skulle.

    3: Känslan att hålla i telefonen var helt ok mycket fickvänlig om en lite kantiga hörn, men det kan vara att jag är bortskämd med min Nexus.

    Telefonen är helt klart värt att vänta på då den både är oerhört snabb/snygg/många nya smarta lösningar/jäkligt ball ;)

    hinner inte skriva så mycket mer men bifogar lite bilder:
     

    Bifogade filer:

    falkoping, Revolution, mallmiz och 2 andra gillar detta.
  2. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Trevligt,trevligt :-)

    Tror inte jag längtat så här efter en mobiltelefon någonsin.
     
  3. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Om man får tro vädret och orten så är inte telefonen många KM från mig ;)
     
  4. dr digital

    dr digital Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Kommande uppdateringar av Android

    Hej, låter mkt intressant...

    Någon som har koll på om SII kommer att vara mottaglig för uppdateringar av Andriod - över tiden, typ Nexus?

    mvh

    Dr Digital
     
  5. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Eftersom det är Samsung som har gjort den andra Google telefonen(Nexus S) och Google telefonerna kommer alltid först med uppdatteringar, så jag tror det kommer att komma.
     
  6. P_Jonsson

    P_Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Haha nja man får väll skylla på att det är ju inte ett sälj ex som vi hade i händerna heller. Tänkte faktiskt inte på att vädret var fel för ens nu.

    Kollar man på uppdaterings frekvensen ser det väll mycket lovande ut om man ser till t.ex. i9100, så det tror jag inte man behöver oroa sig för. Dock lär den ju inte få lika tidigt som nexus av självklara skäl.

    Mvh
    /Peter
     
  7. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nej självklart inte, men vi kommer garanterat få framtida uppdateringar.
     
  8. P_Jonsson

    P_Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Gonjer: Jo det kan man ju räkna med. Om man säger som så här, är det någon lur som jag tror skall hänga med i framtiden med uppdateringar förutom nexus så är det just S2.

    Dels för att Samsung har visat sedan innan att dom är villiga att underhålla sina plattformar men också för att Samsung har Nexus och det gör väll att dom har ändå viss förtur eller vad man skall säga.

    Tar men dessutom in nuvarande felmarginal som Samsung har på sina lurar får den definitivt fem android gubbar av fem möjliga ;)