Första intrycket?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Speedmaster, 5 jun 2011.

  1. Speedmaster

    Speedmaster Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu när det har landat fler och fler Sensations ute i landet så är vi andra sjukt nyfikna på vad ni tycker. Första intrycken, skillnader, mm.
    Berätta gärna vilken telefon ni går ifrån.

    //Speedmaster
     
  2. Kasken84

    Kasken84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Mitt första intryck var när jag tog ur den ur kartongen var, fan vilken kvalité! gick från SGS. Älskar den,snabb,sitter som gjuten i ihanden, bra skärm. Fast måste faktiskt erkänna att det är lite ovant mot sgs. Gps:en funkar som den ska :) har inte testat alltför mkt men det är klart ett lyft! är jätte nöjd.
     
  3. Prodrive

    Prodrive Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    405
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max
    jag kan säga att det utan tvekan är den snyggaste telefonen jag hålt i. den är mycket snyggare i verkligheten och kvaliten är ren klass rakt genom. Menyerna, rapheten, widgetar, den nya lockscreen i sense är helt fantastiska. Ni som har beställt kan jag nästan lova att ni kommer inte bli besvikna.

    Grande htc
     
  4. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Överlag är jag nöjd och telefonen fyller de flesta av förväntningarna. Men det är ett stort steg att gå från en amoled (Desire) vad gäller färgåtergivning och kontrast. Kan så här initialt tycka att den ökade upplösningen ger en ganska marginell skillnad vad gäller effektiv bildyta då allt i Android (så även appar) fortfarande är anpassat för lägre upplösning. Vid surf och text är det kanon men för er som inte prioriterar det, känn och kläm på alternativ innan ni bestämmer er. Telefonen är mycket snabb och responsiv klart en förbättring mot min Desire. Vad gäller minnesmängden kommer den ca 1GB tillgänglig för appinstallationer sannolikt räcka till bra i överskådlig framtid. Jag har kört in allt och mycket till från min Desire, använder inte SD ännu och har drygt 900MB kvar. Zoomen på browsern är lite störande då den hoppar till och "fokuserar" lite fel. Hårdvaruavkodningen av video är lika dålig som tidigare för HTC. Nu har jag nog lyft alla punkter som stört mig hitintills. Tolka dock inte detta som att jag anser telefonen dålig, så är det inte. Sensation är garanterat en av de tre bästa telefonerna på marknaden just nu. Men steget från min Samsung Omnia (WM6.1) till HTC Desire var betydligt mer omvälvande än från Desiren till Sensation. För er som verkligen vill byta telefon eller alltid ha det senaste ( och har ca 5K att bränna) kan jag efter ett par dagars tungt användande varmt rekommendera Sensation. Men beakta att skillnaden mot förra årets flaggskepp inte nödvändigtvis är enorm.
     
  5. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Rekcus

    Prova och surfa lite med firefox i den och se om den funkar bättre, tycker den funkar bättre än samsungs browser iaf
     
  6. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Några kommentarer om batteri-tider?


    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  7. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Har i princip använt den nonstop på ett eller annat vis. Så det är svårt att avgöra... Men den höll hela dagen idag inkl 2h GPS och tungt användande i övrigt. Kanske kan man ha tillförsikt i att den håller bättre än tidigare modeller baserat på detta.
     
  8. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Trots att stockbrowsern "tappar" det man zoomar mot eller "felklipper" lite måste jag säga att jag föredrar den mot FireFox vilken inte alls anpassar texten efter skärmytan. Dolphin HD ger dock stockbrowsern en god match.
     
  9. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ni lyckliga som fått era telefon har kan ni berätta vilken Android version som ni har fått? Är det 2.3.3 eller 2.3.4?
     
  10. Kasken84

    Kasken84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    2.3.3
     
  11. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    AAAA bugger! Vill ha 2.3.4 så man får med video chat mm. jaja det kommer la får vi hoppas!

    Edit: Ja jag vet att det finns appar för detta men det är bra smidigt att ha det inbyggt i telefonen!
     
    Last edited: 6 jun 2011
  12. Speedmaster

    Speedmaster Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fick ett första intryck på MM Barkarby för några timmar sedan. Det blev ett köp. Var lite orolig för svärtan (eller bristen på den). Nu går jag från en drygt ett år gammal Desire som jag har gillat stenhårt. Har bara laddat och kört igång, med en känsla av snabbhet och stor skärm. Ligger bra i handen och yttermåtten var inte sådan skillnad som jag hade förväntat (fruktat). So far so good...
     
  13. Ionleg

    Ionleg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Var också på MM i Barkarby igår em o köpte en Sensation.
    Har en vanlig Desire sen den släpptes och har varit väldigt nöjd med den.

    Ägnade kvällen åt att pilla och fixa med luren o ja, den är snabb och jag gillar nya Sense men skärmen är väl inte så värst imponerande.
    Dock syns det bättre i starkt solljus i Sensation än min gamla Desire (AMOLED).

    Ska testa lite av varje, framförallt batteritid, och ska försöka att återkomma med en rapport när jag provat i några dagar.
     
    Last edited: 8 jun 2011
  14. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mycket fin telefon, jag är nöjd! :)
     
  15. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Vad kostade luren på mediamarkt?
     
  16. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jobbigt bara med alla fingeravtryck som blir på glaset, men det är väl inte mer på denna luren än andra
     
  17. pTr

    pTr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag betalade 5190:- igår på mediamarkt Göteborg, Bäckebol
     
  18. Patlan

    Patlan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kände på den på Media Markt igår och blev besviken på hur "suddiga" och "ljussvaga" programikonerna kändes på hemskärmen.


    [Fråga] Hur lång tid tar det att ladda Sensation? Läste något om att det tar flera timmar att ladda SGS2:an, därav frågan.
     
    Last edited: 8 jun 2011
  19. Zargon

    Zargon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag som gått från en iPhone 4 till denna tycker att den är lite seg och "laggig" i menyerna, men det har alla andra android-telefoner jag använt också varit så det va väl ingen större överraskning, sen är inte batteritiden på samma nivå, min iphone kunde jag ju köra i flera dagar utan att ladda den, denna va typ död efter att ha suttit och pillat en kväll.
    sen är det lite trist att spelen inte är optimerade för android, men det har ju inget med denna enheten att göra.

    utöver det är jag nöjd, härligt med widgets och lite mer valmöjligheter och möjligheter att personligt anpassa den.

    tycker väl att sence är lite för "flashigt" tycker de borde fokuserat på att få det att flyta på bra istället för att göra fräna 3D-animationer när man byter skärm, men lägger nog in någon vanilla-android-rom när de låst upp bootloadern.
     
  20. Ionleg

    Ionleg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    En kort rapport, efter 9 timmars användning på jobbet och i bil med blåtand inkopplat, push exchangemail, och ca en halvtimmas samtal.
    Batterinivå 45%.
    Klart godkänt en första användningsdag då den åkt fram fler gånger än vanligt när man försökt impa på kollegorna... ;)