Min flickvän fick sin Xperia P idag och den verkar ha ett skärmskydd på redan från början. TROR JAG. Det är svårt att se om det är typ en kant på displayen eller om det är ett skärmskydd. Vill inte pilla på kanten så att det lossnar och blir fult om det nu är en plastfilm Ni som har fått telefonen, satt det ett skydd på från början på eran? Hon är skitnöjd med telefonen för övrigt. Jag gillar den också.
Japp, sitter skärmskydd på ifrån början Till Xperia S har jag för mig att det följer med ett skydd som man får sätta på själv. Riktigt bra av Sony att skicka med såna här grejjer ifrån start. De skickar ju även med HDMI-kabel. Riktigt generöst. Jag gillar också min Xperia P riktigt mycket. Perfekt i storlek, bra byggkvalité osv..
nej, det är ett splitterskydd. Det skyddar alltså mot splitter och inte riktigt lika bra mot repor. Det sitter på alla S(E) telefoner (förutom min neo av någon anledning) jag körde då helt utan och hade inga problem med repor, men det skadar ju inte. splitterskyddet tar man inte bort, utan sätter ett valfritt repskydd utanpå.
Ni som har fått er P, hur upplever ni dödsgreppet som dom nämner i recesionen? Vet att min gamla galaxy S hade liknande och var rätt störigt då jag ofta kör mobilen med 1 hand. Tacksam för svar.
Skärmen är ju sagolik i solljus...även då med polaroidbrillor, enda som sker är en gulaktig ton i porträttläge, men inget som eg stör läsbarheten :-) Skickat från min LT22i via Tapatalk 2
Köpte en Xperia P idag och första intrycket är bra. Dock känns nederdelan utav telefonen lite glappig och det är en vass kant i skarven där det genomskinliga och nederdelen är skarvad. Hur är era Xperia P, samma för er?
Är imponerad trots det låga mAh. Körde lite google navigator (gps:en är aktiverad hela dagen) idag ca 25 min, lite surf och några samtal och batteriet är på 65% nu 13 timmar efter att den togs ifrån laddaren. Min gamla HTC lur hade nästan varit död!
Efter några dagar kan jag konstatera att det är en riktigt bra telefon. För min del är det huvudfunktionen! Bonus är den kanonfina skärmen och kvalitetskänslan när man håller i den. Dessutom platsar den fint i fickan. Lite ovant är det med att hörnen inte är rundade - men man vänjer sig....
instämmer, detta är den bästa telefonen jag lagt vantarna på. inte stött på så lite som minsta bugg än heller. Och alut verkar vara rätt reptåligt med, telefonen föll ner från en högtalare i garaget och gled lite längs betonggolvet utan skråma. kanske bara tur men ändå Det jag gnällt lite på sedan tidigare med är kamerans eviga autozoomande som gör den lite seg vid ett fåtal tillfällen. annars frid och fröjd
Kameran på den här telefonen verkar producera mer levande bilder med mer djup än t.ex Xperia S.. Eller har jag fel om den biten? Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Jag är nästan sugen att inskaffa en Xperia P bara för att efter jag har betalat av min Arc S, haha.. Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Fick tillbaka min telefon idag. Förutom att jag fick en med död pixel så måste jag säga att jag är imponerad. Skön känsla, bra skärm, svarar fort och exakt på knapptryckningar och är lätt att skriva med. Sen designen i aluminum.... mumma.
Testade tv-funktionen via HDMI idag, kommer bli väldigt användbar tillsammans med viaplay framöver! Sjukt nice att kunna styra allt via fjärrkontrollen till TV:n.
Körde lite Viaplay igår via HDMI. Funkade ypperligt att köra på högsta kvaliteten så missa inte att ändra under inställningar. Skickat från min Xperia P
Inne på min tredje dag med den nu. Igår ringde jag väldigt mycket för att vara mig, satt nog i telefonen ett par timmar iallafall, bluetooth hela tiden. Surfade och mailade någon timme och lyssnade på spotify två timmar. Jag tog ur den ur laddaren 6.30 och vid 21 på kvällen var den nere på 15%, med tanke på hur mycket jag använde den så är jag väldigt nöjd. Men givetvis så hade det varit trevligt med ännu mer kraft i batteriet. Den känns lyxig på något sätt, tycker den känns mer gedigen än polarens S. Men är lite missnöjd med den lilla svarta plast delen nedanför glaset, det känns inte som den sitter centrerat riktigt så det blir en liten vass kant på ena sidan. Skärmen är grym, strålande solljus och jag ser allt perfekt, jämför jag den med min för förra telefon x10mini pro så är det en väldigt stor skilnad. På den såg man inget alls om det var lite för ljust. Jag hade en active i mellan minipro och P, Men den var bara till låns. Så när det blev dags att köpa en ny valde jag P. det blir jätte bra kamera bilder oxå. Utomhus i solljus blir de riktigt bra. Inne i sämre ljus blir de helt klart godkända. HDMI fungerar kanon, blir jätte bra att dra upp foton och film på tvn. Fungerar helt klart över förväntan. Anledningen för att det blev en P och inte S är att jag tycker att till och med P är snäppet för stor. P låg mycket bättre i min hand än S oxå. Egentligen tycker jag U har en mycket bättre storlek, men minnet i den är helt bedrövligt och därav inget alternativ för mig. Jag gillar verkligen Sony (ericssons) gränssnitt och design mycket bättre än tex samsung och htc. Valet av tillverkare är ganska enkelt, jag har kollat på de andra tillverkarna, men ingen har direkt fallit mig i smaken.