Övrigt: Första smartphone

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av niska, 21 aug 2012.

  1. niska

    niska Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tjena! Har just hämtat ut min SGSIII som är min första smartphone och undrar lite över vad det finns för roliga och "bra att ha" appar och så. Sen vad är det egentligen för skillnad mellan widgets och appar? Sen om ni har lite bra tips och trix att dela med er av så lyssnar jag gärna på dom! :)


    Och justja! Är det nödvändigt att ladda batteriet fullt nu första laddningen? Antar att hela batteriet ska vara grönt när den är fulladdad?
    Ligger tråden fel eller att det redan finns så får admin radera ämnet och skicka mig till nästa tråd!
    /Niska
     
  2. matti72

    matti72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Börja med att läsa de klistrade trådarna, bla tips och trix.
    Finns massor med info att hitta.

    Jag har aldrig väntat tills batteriet är fulladdat :)
     
  3. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Appar är program och widgets visar info från apparna utan att behöva starta appen. Tex om du installerar SMHI appen så får du med en widget så du kan se vädret direkt på din hemskärm.
     
  4. niska

    niska Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Okej, den jag hittade med tips och trix verkade mest vara för att roota eller att det krävdes att man hade gjort det och rootar man så gäller väl inte garantin längre?

    Okej, då har jag lite bättre koll! :)
     
  5. uloxh

    uloxh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hejsan, skillnaden mellan appar och widgets är att appar är program som du startar för att sedan kunna använda dem, en widget är en typ av app som alltid ligger på och visas direkt på hemskärmen, t.ex. om du har en en väder app som du startar så att du ser dagens väder, morgondagens väder osv. Men om du har en väder widget så syns den dirket på hemskärmen med samma information (vädret) utan att du behöver starta appen, en widget brukar dessutom uppdateras automatiskt.
    Man kan säga att en widget oftast hör ihop med en app, den visar samma sak som appen bara att den är mer nerbantad och den visas alltid så länge du är bland hemskärmarna. Oftast är det så att om du trycker på widgeten så öppnas dess tillhörande app (eller inställningarna för widgeten).
    När du startade telefonen första gången visade den vädret precis under klockan på hemskärmen, det var en väderwidget :)

    Hoppas du förstod :D

    Mvh

    EDIT:Såg inte att det var nån som hade svarat på frågan redan, sorry! :P
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    Last edited: 21 aug 2012
  6. matti72

    matti72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER