försvinnande topbar

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av b0red, 9 dec 2010.

  1. b0red

    b0red Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag undrar hur jag får tillbaka toppbaren på min X10'a, utan att boota om. Har letat i inställningar och liknande, men har inte hittat ngt...

    Dessutom, så verkar det som om den tappar kontakten m basstationerna väldigt ofta efter uppdateringarna, eller att den går in i airplane-mode helt av sig själv. Detta händer i snitt 1 gång om dagen. Fler m samma problem?
     
  2. Adevade

    Adevade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vad kör du för launcher? Kör du ADW eller LP kan man i inställningarna binda "swype up" och "swype down" till olika saker. Standard i ADW tror jag är att swype up döljer/visar statusbaren.
     
  3. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Min x10 hade gått in i flygplansläge idag, av sig själv vad jag kan förstå.. för jag har inte varit in och gjort nått.. jag gjorde en reparation i ZEUS i förrgår!
     
  4. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Min rad har också försvunnit men det gick till sig efter en omstart.
    och min tappar nätet ibland den med, det går alltså till sig av sig själv efter en sekund eller så.
    blåtanden försvinner samtidigt.
     
  5. jorgeng

    jorgeng Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hos mig har topbaren försvunnit emellanåt den senaste veckan, det händer när k9 mail har för mycket att hämta...

    En omstart är det enda som hjälper.

    :neutral:
     
  6. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Statusbar försvinner ibland för mig också, jag har försökt spåra problemet men än så länge vet jag inte vad som orsakar det. Men jag vet iallafall att det inte är swipe gestures i launcherpro. Annars så kan jag tipsa om appen "hot reboot" som startar om telefonen mycket (!) snabbare än i vanliga fall. Den kostar men finns gratis alternativ också.
     
  7. b0red

    b0red Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör ingen launcher annat än den som är standard på 2.1. På ADW kunde man ju "trycka" tillbaka den, men det verkar inte heller fungera nu. Otroligt irriterande faktiskt.