Försvinner Gapps on jag grundinställer Light med CM7?

Diskussion i 'ZTE' startad av seneo, 6 sept 2012.

  1. seneo

    seneo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag vill grundinställa min Light med kallt kaffes CM7. Denna har Gapps installerat genpm en zipfil så man får gmail, youtube, market osv.
    Min fråga är om dessa försvinner om jag gör en grundinställning genom Meny -> sekretess -> Återställ standardinställningar?
    Eller ligger sånt kvar som det gör i en telefon/platta med "officiell" programvara? Känner mig lite osäker på vad som händer?

    Att övriga appar och inställningar försvinner förstår jag, men vad händer med google-apparna?

    Mycket tacksam för svar!
     
  2. syngve

    syngve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Dina Google appar finns kvar om du fabriksåterställer plattan, så även CM. Ska du återställa plattan ska du göra det vi recovery och inte via inställningar annars riskerar du att hamna i bootloop och riskerar att få flasha om plattan igen. När plattan är igång så trycker du på avstängningsknappen och väljer att starta om plattan. Sedan väljer du att starta om plattan i recovery. Därifrån väljer du fabriksåterställning.

    Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
     
  3. seneo

    seneo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack!
    Det fungerade bra. Man får dock ladda hem alla appar utom Market direkt när man öppnar market.

    Annars gick det smidigt.
     
  4. syngve

    syngve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det var ett bra tag sen jag återställde min Zte light så att man fick ladda hem övriga Google appar ifrån Market hade jag inget minne av.
    Vad bra att jag kunde hjälpa dig.

    Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2