Problem: Försvunnen funktion på min P10. (Netflix)

Diskussion i 'P10-serien' startad av hagbarden, 25 okt 2018.

  1. hagbarden

    hagbarden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2017
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    128
    När jag har kollat på Netflix förut så har jag kunnat pausa filmen när jag har haft wifi påslaget på mobilen. Har dykt upp som ett fönster högst upp på mobilskärmen. Nu har jag skaffat en ny router och när jag nu kollar på Netflix så har den funktionen försvunnit från mobilen. Någon som vet hur jag kan få fram det där lilla fönstret som ploppar upp automatiskt igen?

    Mvh/ Magnus
     
  2. Tomaro

    Tomaro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e
    Detta buggar ja. En väg runt det, när telefonen "glömt" att den castar, är att öppna google home. Där kan du alltid se vad som castas och så vidare.

    Detta då att jag antar att du använder en Chromecast och visar filmen via denna.
     
  3. Jimnie

    Jimnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Appen Google Home - Din Chromecastenhet - Kugghjulet - Klicka i "Låt andra styra media som du castar"

    Kan vara något att testa... Jag ville tvärt emot dig få bort den funktionen att den ploppar upp i aviseringsmenyn. Då klickade jag bort den funktionen och det försvann.
    För övrigt kan du gå in i netflixappen och trycka på chromecast knappen så kopplar den upp sig och du kan styra med hjälp av appen igen, utan att den bryter det som visas.