"Förvara" telefon under utekväll?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Adrolos, 16 aug 2014.

1. H0gberg

H0gberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    I fickan, inte i en pung runt halsen...

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Nu försämras ju motoriken och reaktionshastigheten också av enbart 1 öl, så vad har det med saken att göra? Folk kan vara klantiga fulla eller nyktra, alkoholen påverkar direkt.

3. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Uppenbarligen. Vetifan, har så svårt att fatta det bara. Har aldrig pajat någon telefon på fyllan, vet ingen i min bekantskapskrets som gjort det heller.

Men visst, alla är olika.

4. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Jag tänker typ så här. Min Sony Z1 kostade 6000kr ny. Om jag hade haft 6000kr i sedlar i handen/fickan på krogen så hade jag varit rätt försiktig, oavsett om jag druckit några öl.

5. Adrolos

Adrolos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jo visst, fickan är väl det bästa alternativet. I alla fall om det står mellan det och en ful mobilväska/magväska.

Min S3:a gick dock sönder på det sättet att jag satt ner på en balkong lite halvfull (eller mycket halvfull) och skulle ta upp telefonen. Den slinker ur näven och faller rakt ner i glipan mellan balkongräcket och balkonggolvet. Hej då S3!
    Det jag söker är som sagt någon slags "fallrem" eller liknande, som gör att telefonen faktiskt inte når marken om den råkar slinka ut medan man tar upp den.

6. improwise

improwise Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    171

MINA ENHETER

När vi nu ändå är inne på riktigt fula lösningar så kan jag väl tipsa om bälteshållaren också. Gärna då även med ID brickan från jobbet hängande fullt synlig :)

7. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Själv varierar det lite beroende på vad det är för sorts utekväll. Ska jag bara ner till krogen på hörnet och sänka några kalla bärs så tar jag bara med mig min daily driver. Ibland låter jag den tom ligga framme på bordet hela kvällen. Vet att det inte är supersmart då någon bara kan norpa den men har varit skonad från det hittills.

Är det en stökkväll med klubb och dra mellan olika ställen och liknande så tar jag troligtvis med mig en annan mobil, lite mer slit-och-släng.

Och drar jag på bortamatch så är det definitivt en slit-och-släng-mobil som åker med.

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Obama har det så det måste vara fräckt!

9. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag kan säga att jag är mycket nöjd med en sak när jag gick till en Xperia Z Ultra, nämligen att det verkar vara enda tillverkaren som erbjuder hål för handledsrem. (iofs hade min SGS också det, men det verkar de ha slutat med)

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Handledsrem som sedan är kopplad till en sådan "skidpass-hållare" med en snöre-rulle. Men att den rullen sedan fungerar som bilbälten att om man drar ut den för snabbt så ska den bromsas helt. Skulle stoppa den från att falla i backen eller bli norpad av någon samtidigt som man fortfarande kan dra upp den från fickan lite långsammare.

Blir väl att problem om man har den i handen och vill kasta ifrån sig den om man är på väg att ramla i plurret. Allt har väl sina nackdelar :P.