Force Close med Galaxo 1.6.2

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Simon G, 4 apr 2010.

  1. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej på er!

    Jag har sedan Galaxo portade Donut kört med Galaxos ROM, med blandat resultat. Jag har hela tiden upplevt en större seghet än orginal Cupcake, med fler Force Close än tidigare. Huruvida detta är vanligt eller ej vet jag inte men jag har accepterat det för jag gillar verkligen möjligheten att använda fler homescreens.

    Sedan jag uppdaterade till Galaxo 1.6.2, med JC6 i Baseband version, har lagget blivit ännu tydligare och FC har kommit ännu oftare. Jag körde en Wipe direkt efter färdigställd installation, vilken jag gjorde efter "Saga2005"s briljanta Wiki.

    Exempelvis kan det ta ett antal sekunder, 5-10s, innan skärmen indikerar att det ringer... :mad:

    Är det fler som har upplevt detta, och är det något man kan göra nåt åt?:eek:

    /Simon
     
  2. phete

    phete Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    precis vad jag upplevt med, ibland hinner folk lägga på innan jag ser vem som ringer samt att den är näst intill obrukbar med allt lagg...
     
  3. saga2005

    saga2005 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER



    har oxå haft samma problem, hade det när jag inte hade 3G på. Har ni det på? Och rätta apn inställningar?
     
  4. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kör med 3G på och har alltid gjort, ser ingen anledning till annat. Och APN är desamma som jag alltid använt likaså de som står i Wikin.

    Är detta nåt som alltid har varit ett problem med Galaxo??
     
  5. saga2005

    saga2005 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Det har vart det till och från. Jag har fått installera om Galaxhero ett flertal gånger när jag hade det förut. Nu när jag kör med Galaxo 1.6.2 så har jag fått force close ett par gånger, bara å vänja sig el installera om.
     
  6. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag använder inte Galaxo, men JC4, och jag tycker att även jag har dessa problem så jag tror inte de är Galaxo-specifika.
     
  7. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag har kört JC6 sedan en knapp vecka. Jag tyckte först mobilen blivit rappare, men är väl nu ungefär som innan (II5) när alla apps är återinstallerade. Har bara fått någon enstaka FC men ett antal "Retry" när jag ska in på "nya" Market. Lite svårt att komma in där ibland. Annars funkar allt som det ska och det är kul att ha 1.6 med de förbättringar som gjorts med lite snyggare kamera-app osv. Den är iaf inte segare än innan och jag tycker nog att den "flyter på" aningen bättre.

    Nu kan man ju även köra det moddade Hero tangentbordet (annan tråd, https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=5600) som jonasl har utvecklat.

    Hade just tänkt att försöka roota och lägga in Galaxo 1.6.2 nu, men då kanske det inte är någon idé? Jag vill helst ha en mobil som fungerar felfritt!

    Finns det ingen annan "snygg" rom som fungerar bättre???

    EDIT: Om jag nu gör en Nandriod-backup, kan jag då backa tillbaka exakt hit där jag nu är om Galaxo inte funkar som jag förväntar mig? Alltså till att enbart köra JC6 med original-rom, eller vad man ska säga.
     
    Last edited: 4 apr 2010
  8. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    MM, med nandroid kan du komma tillbaka till precis hur det var innan du kör in Galaxo. Dock finns risken förstås att nandroid misslyckas så ta backuper på viktiga saker också. :)
    Det enda nandroid inte kan backupa är baseband-versionen.