Formaterings problem

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Gyverr, 28 mar 2011.

1. Gyverr

Gyverr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kopplade in min ns i datorn nu när jag kom hem från jobbet och när jag ansluter den mot datorn vill den bara formatera sd kortet (?!) vad har hänt? kan inte komma åt sd kortet utan datorn protesterar och vill bara formatera o_O någon som vet vad detta kan bero på? hade den i kopplad på jobbet men då sa den inget utan kunde flytta filer fritt.

2. Zargoth

Zargoth Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Kommer du åt alla filer du har på telefonen från telefonen själv?

3. Gyverr

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det gör jag

4. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Hm, windows kan vara jävligt kinkigt ifall man inte använt säker borttagning om det är på det humöret så testa om den funkar på jobbdatorn och var noga med säker borttagning när du ska koppla ur telefonen så borde det funka på din hemmadator sen.

5. Gyverr

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat att göra det ett par dagar nu men problemet är fortfarande kvar.. fungerar i alla datorer förutom min egna :s

6. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Longshot, men vad står det i enhetshanteraren när du kopplat in telefonen? Hur identifieras den? Testa att dra in Android SDK och dra hem Google Android Driver rev.4 (heter det väl), alt. PDAnet for Android (om du har x64) så att telefonen identifieras med riktiga drivrutiner. Annars identifieras väl bara telefonen som ett USB-lagringsmedium.

Innan du gör det kan du väl testa att köra igenom CCleaner och rensa både temp.filer och register. Borde väl knappast hjälpa, men ett bra program som man bör köra då och då för att rensa all skit.

Målet är väl att "nollställa" datorns identifiering av telefonen, och då kanske CCleaner kan hjälpa. Det, eller fixa ordentliga drivare via ovanstående.

7. gislemark

gislemark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har den ULTIMATA lösningen. Dumpa Windows och kör Linux ist. Då slipper du ALLA problem.

Det bara funkar som det ska och som du vill att det ska fungera.

8. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Dock förutsätter det att andra program man använder antingen fungerar på linux eller att det finns en värdig motsvarighet vilket det inte alltid gör, linux lämpar sig inte för alla punkt slut.