Formulär till exel dokument

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Borgarn, 26 okt 2010.

  1. Borgarn

    Borgarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Varannan vecka fyller jag i min lönerapport med info som projektnamn, timmar på projektet, landstraktamente, bortavarotillägg osv på ett exel dokument som jag har på datorn.

    Detta skulle jag vilja göra på telefonen, men det känns pilligt och plottrigt att sitta och trycka i alla rutor och skriva på min hero. Hade det inte varit smidigt med ett program som läser in mitt exel dokument, och kommer upp med ett formulär som man har förutbestämt vilka fält som skall fyllas i.

    Någon som förstår? :)
     
  2. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag förstår och har varit ute efter en liknande app, men inte riktigt kunnat beskriva vad jag vill. Din idé är en baklänges variant på min.

    Jag skulle alltså vilja ha en app där man väljer hur många kolumner man vill använda, sen får man namnge kolumnerna, då poppar det upp motsvarande fält att fylla i och allt sparas i csv eller nåt annat format exel kan läsa...

    Grafiskt skulle de gärna få se ut som "Secrets for android" där första sidan skulle kunna vara en sammanställning över tillgängliga databaser. Skulle detta kunna synkas via dropbox så är det en storsäljare för en tjuga.

    Säkert basic programmering för den som kan också...(bortsett från dropbox)