Fortfarande aktuell eller ny modell på gång?

Diskussion i 'Xperia pro' startad av Buzz, 30 mar 2012.

  1. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 684
    Mottagna gillanden:
    2 040

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att byta till en Xperia Pro men undrar om den fortfarande är aktuell eller kommer det någon ersättare inom kort?
     
  2. bekkra

    bekkra Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vore såklart intressant. Jag vet inte hur Sony resonerar kring detta, men tre korvar hade alltid ett öga på det segment som av tradition kallats "business". Tendenser på marknaden kan tydas som att detta segment minskar genom att användare hellre siktar på konsumentmodeller i arbetet också. Få tycks vilja ha tangentbord.

    Men visst vore det fantastiskt om vi kunde få större skärm och ett bättre tangentbord gifta. Jag är så avundsjuk på de stora skärmarna... samtidigt som jag ofta mejlar från buss eller gående, och då är ett fysiskt tangentbord underbart.

    Men jag har inte heller hört om nyheter. Starkast på marknaden i detta segment kan bli Motorola, som får bära Androididentiteten...

    //
    ---
    Sent from my MK16i using Tapatalk
     
  3. Mr V

    Mr V Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har svårt att tänka mig att en ny modell är på G det närmaste året.
    Luren är trots allt inte speciellt gammal och hoppen från gamla mini pro till denna var faktiskt ganska lång.
    Satsa på denna bara, det är en underbar lur. :)
     
  4. wamiduku

    wamiduku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Frågan är om det verkligen är så att få uppskattar tangentbord, eller om det är marknadsfolket som bara har den föreställningen. Lite smådystert såg det iaf ut när IDG visade sin lista över de mest sålda Android-apparna i höstas. 9 st var spel och om program som är rena tidsfördriv säljer mer är produktivitetsprogram, så är vi som vill ha tg-bord nog i minoritet.

    Fast det borde ju ändå finnas en nisch-marknad för telefoner till folk som faktiskt vill vara produktiva då och då i stället för att lägga all tid på att lattja med arga fåglar och kolla videor med de senaste popsnörena.

    Mitt tips är att passa på att handla en tangentbordslur medan det fortfarande finns så'na att köpa.
     
  5. repulsiv

    repulsiv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Äh, även om dom flesta inte uppskattar tangentbord finns det alltid en köpstark grupp som gör det.

    Finns marknaden så kommer produkten.

    Däremot tror även jag det dröjer ett tag innan det kommer en ersättare till pro'n.