Fråga: Fortfarande prisvärd?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av capture, 13 sept 2012.

1. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 443
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    rätt så mycket nyare... men som du säger liknande spec hårdvarumässigt - och vilken är det som har och under hela deras livslängd alltid kommer att ha rätt så mycket nyare mjukvara ;)?

2. Concorde11

Concorde11 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om du läser lite noggrannare så ser du att jag inte pratar om Nexusen!!

Och samtidigt så håller jag absolut inte med dig! Materialet och tyngden är A och O när det kommer till kvalitetskänslan... Samsungs mobiler är plastiga och det tränger in massa damm och skit runt alla hörn o mellan skärm,
    vilket det inte gör på varken Nokias mobiler eller Apples!

3. Frisell

Frisell Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243

MINA ENHETER

Jag tror han syftade på att tråden handlade om Nexus..

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 404
    Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    Jodå jag har två Nokia (Lumia 800 & N9) och båda samlar en hel del damm mellan skärm och kropp. Inte på alla fyra sidor men båda lurarna har någon/några sidor den inte är lika tight på och därmed hittar damm in. Men byggkvalitén överlag på Nokia piskar ju allt annat.

GnexGnu gillar detta.
  5. jensaeriksson

jensaeriksson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Beställde Nexusen nyligen från Tre med deras 299:- erbjudande. Abonnemanget passar mig bra, men jag funderar på sälja Nexusen till förmån för en Note. Skapligt ambivalent man är... Har ingen större lust att öppna förpackningen heller för att prova den ett tag. nån som testat båda??

6. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Hade en note i 7 månader innan jag köpte Nexusen i juli. Älskade noten med dess stora skärm och faktiskt riktigt bra kamera. Rootade faktiskt inte ens den. Så nöjd var jag med den.
    Men när jelly bean släpptes köpte jag Nexusen och efter några minuter med jelly bean var jag såld på Nexusen. Sålde noten.

Saknar ibland den stora skärmen, men Nexusen står sig fantastiskt bra även mot det senaste som kommit ut på marknaden.

Tapatalked from my Nexus 7

7. Zender

Zender Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har haft min Nexus sen januari och aldrig ångrat mitt val av telefon. Känns på många sätt fulländad. Har flera kollegor med S3'or och jag med dom upplever Nexusen som betydligt rappare i det dagliga användandet.
    Sen finns det som med alla telefoner nackdelar också. De jag kan komma på är:
    *För att få en riktig Nexus telefon med snabba uppdateringar krävs det att man flashar in en yakju build.
    *Ljudet är lägre än de flesta andra telefoner på marknaden. Blir lagom för mig först på högsta volymen. På min gamla S1 låg jag på ca 50 procent.
    *Lätt repad. Detta är enligt mig den största nackdelen då jag inte gillar displayskydd eller är speciellt försiktigt med mina telefoner.

Nackdelarna till trotts har jag aldrig varit så nöjd med en telefon som denna.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

8. jensaeriksson

jensaeriksson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Tack för snabb respons. Jag har kört med en DHD senaste åren som jag egentligen inte alls är missnöjd med. Det jag funderar på är om det kanske blir ett för lite steg med Nexusen. På Noten tänker jag mig läsa e-böcker och kunna ta lite snabba anteckningar när det behövs, samt använda den lite mer som en tab.

9. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 404
    Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    Det enda som jag är rätt besviken på på Nexusen är kameran. Färgerna tycker jag blir bra men kvalitén på bilderna är klart undermålig. Duger gott till facebook bilder dock.

Tapatalked