forumet för Nexus osv

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Ult, 12 okt 2011.

1. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Hej många som postar i trådarna om att Nexus serien skulle vilja ha ett eget forum. Förstår ändå poängen att ni vill ha det under tillverkare men det känns ändå som att Nexus användarna vill ha allt på samma ställe.

Sen undrar jag om man inte kan sätta Samsung Galaxy tab 8.9 under 10.1 det är väl vad jag förstår samma produkt men olika storlekar på skärmen. istället för att skapa ett nytt efter varje släpp dom gör.

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Vad gäller Nexus-lurarna så har vi länge till och från funderat på att ge dem en egen forumsektion men något beslut har inte tagits. Vi får se vad vi gör (om något alls) men ja, det är något som övervägs.

Det som har gjort att vi har valt nuvarande upplägg är främst att det finns så få Nexusar och att det bara kommer en enda ny modell per år. Behovet för ett eget subforum har alltså varit väldigt väldigt litet. Nu när det snart finns tre Nexusar så kanske.. vi får se, som sagt. Vi är öppna för en ändring om det känns rätt/motiverat.

Vad gäller Samsung Galaxy Tab 10.1 och 8.9 etc så måste vi nog hålla dem separerade då det enligt Samsung inte är exakt samma mjukvara i dem (även om det mest verkar vara bundlade appar som skiljer). Det är möjligt att ROM-filerna är kompatibla mellan 10.1 och 8.9, men eftersom vi inte vet med säkerhet att det är exakt likadan hårdvara under skalet (ljudkort, radiodel, digitizer etc) så är det bäst att hålla dem separerade.

3. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Förstår.
    Dock var jag mer inne på att lägga ihop dom i samma forum. Kan ju ändrat topic om det är roms som behövs osv.

Men inte hela världen tycker ett forum för 8.9 känns överflödigt.

4. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Det är nu beslutat att vi kommer skapa en ny sektion för Nexus-lurarna. Behovet har inte riktigt funnits förr, men nu när en tredje Nexus väntar runt hörnet så känns det som att tiden är mogen.

danielc.se och Ult gillar detta.