1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Diskussion: FOSSIL SPORT SMARTWATCH (Snapdragon 3100)

Diskussion i 'Övriga tillverkare' startad av j6071219, 8 nov 2018.

1. Xboy

Xboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Intressant. Vad tror/hoppas/vet du att skillnaden mellan LG Watch R och Fossil Sport kommer att vara? Båda är ju WearOS-klockor, och även om Fossils variant har NFC finns ju tyvärr i princip inga användningsområden i Sverige för tekniken?

2. probeb

probeb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Det är skillnaden mellan ticwatch pro och fossil sport jag är intresserad av.

3. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Det blev en Sport Smartwatch! Fick hem igår, så ska testa och pilla i helgen. Får kör anågra veckors betaperiod innan jag säljer min Vivomove HR.

Spontant än så länge, Wear OS har utvecklats sedan jag körde sist med Zenwatch 3. Men, det är fortfarande en frustrerande karusell av icke-logik och hackfest ibland vilket är lite deppigt. Nåja! Nu håller jag tummarna för Pay i klockan snart..

eb- gillar detta.
  4. emilakered

Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Okej, nu har jag kört ett par dagar! Har blivit rätt normalt användande efter lite pill under fredag morgon, helt enkelt för att jag haft fullt upp i helgen och därmed inte kunnat greja runt.. :)

Kan väl börja med att ta upp batteritiden. Jag förstår fullständigt kritiken där, den är verkligen skit. Jag verkar klara ~18 timmar en normal dag, vilket praktiskt betyder att börjar jag jobb tidigt och har något på kvällen kommer klockan vara död eller nära död. Då har jag ändå varit rätt "snäll" under helgen, får klart fler notifieringar, går fler steg och så vidare under en normal veckodag.

Svårgreppat hur det kan vara så svårt. Måste som tidigare sagt bero på kombon plattform och mjukvara, där ingen del når ända fram. Verkar liksom knappt spela roll vad jag gör med klockan, grafen för batteriåtång är ändå hyfsat jämn. Det bara ligger där och suger kräm hela tiden.

Wear OS är väl lite av en vanesak. Jag tycker det är hanterbart nu när jag kommit in i det, men fryshacken och den ibland totala avsaknaden av logik/gemensamt tema i apparna är frustrerande. Typ, i Play Store sveper jag ned för "menyn", men i Google-app X sveper jag höger osv.. Jämför jag med fruns Galaxy Watch Active känns Samsungs Tiezen typ oändligt mer slipat och betydligt rappare.

Annars, själva klockan är trevlig! Bra kvalitetskänsla, bekvämt armband. Knapparna känns hyfsat "klickiga"och fungerar fint. Stör mig på sorgkanten runt skärmen, men bara man kör svart bakgrund på urtavlan är det helt okej.

Totalt vet jag inte om jag ska behålla klockan eller försöka returnera på öppet köp. Vill helst inte ge mig in i ett ekosystem till (Samsungs), men samtidigt går det inte att blunda för hur mycket bättre det känns.

bernard och chraist gillar detta.
  5. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

Bifogade filer:

Last edited: 24 jun 2019
  6. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    4 147
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Info:
    Nova Prime
    Har väl att göra med Google fit som du har på den sidan. Exakt vad vet jag inte men kanske är en påminnelse att man suttit stilla för länge eller något. Har den på min Huawei Watch men försvinner efter lite rörelse :-)

bernard gillar detta.
  7. emilakered

Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Mja, det här duger inte. Några ägare som har tips för att pressa ut mer batteritid? Testade slå av AoD, men Tilt to wake är inte riiiktigt tillräckligt pålitligt. Blir lite väl ofta att behöva testa igen eller trycka på något.

Screenshot_20190624-182046.png

bernard gillar detta.
  8. emilakered

Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Ber om ursäkt för spammandet här, men tänker att framtida intressenter kan få vara med på min resa och få mitt perspektiv! :)

Jag håller nu på att packa ned klockan för retur. Den duger helt enkelt inte för mig. Framför allt är det två punkter som faller.

* Batteritiden. Jag ser på Reddit etc att vissa får ut uppåt 48 timmar utan att "stänga av något alls". Well, jag får ut i bästa fall runt 18 timmar, och det är med pulsmätning, AoD, tilt to wake och Wifi avslaget. Det är verkligen inte tillräckligt bra, speciellt eftersom Wifi, AoD och tilt är saker jag faktiskt vill använda..

* Wear OS. Det är mycket, mycket bättre än för några år sedan, men fortfarande smärtsamt efter Tizen eller Watch OS. Visst har även de systemen sina brister, men att Google inte lyckats lappa ihop sin kod bättre vid det är laget är oförståeligt. Jag kan bara anta att Wear OS har galet låg prio internt hos företaget?

(* Google Pay. Runner up här då jag antar det lanseras på sikt, men otroligt irriterande det inte finns idag. Att Google gör en Google och med svårgreppad logik spärrar vissa saker i vissa regioner. Trots att det uppenbart fungerar utmärkt tekniskt. Something something bankerna, okej, jasså? Nåja!)

Vad blir det istället då? Well, antagligen en Watch Active eller Watch 42 mm. Eller för den delen, kanske en Garmin Vivoactive 3. Är ändå nöjd med min Vivomove HR, saknar mest att se mer info på skärmen. Samt någon Pay-funktion i längden då.

Med det ska jag sluta spamma tråden! Peace out. :)

Necko89, bernard, bjsu562 och 1 annan gillar detta.
  9. Necko89

Necko89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Håller helt med dig! Batteritiden är under all kritik. När man kommer hem och ska ta sig en löprunda, ja då är det för lågt batteri...

Jag hoppade på att den skulle vara snabb i menyerna, men den laggar mer än min gamla Sony Smartwatch 3. Förmodligen nya Wear OS som inte är tillräckligt finslipat.

Nu har min klocka lagt av...
    Efter en simtur i en bassäng började klockan starta knapp-genvägen av sig självt. Idag (en dag senare för att torka ur ev. vatten) bestämde jag mig för att göra en fabriksåterställning, eftersom problemet kvarstod.b När jag gjorde det började en bootloop med ett rött utropstecken...

Har kontaktat support, men förmodligen blir det att skicka tillbaka. Någon mer som råkat ut för det med bootloop?

Bifogade filer:

10. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    15 551
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!