FOTA?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Johnny, 18 maj 2011.

  1. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Märkte när jag fipplade runt i mina inställningar att man kunde regga sig med ett samsungkonto, för att kunna spåra telefonen etc, men även att man skulle kunna köra FOTA (Firmware over the air) , och mycket riktigt, jag kan nu söka efter uppdateringar. Tror ni detta är mest ämnat för företag som skickar ut updates själva, eller kan det vara så magiskt att det funkar även för samsungs Firmware?
     
  2. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Tror det är mer i stil med att den kommer skicka en notifieringa att nu finns uppdatering tillgänglig och att du ska köra via kies.
     
  3. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Det skulle vara rätt efterblivet av samsung att inte inkludera OTA-tjänster i SGS2 med tanke på att ex. desire haft det som ju kom ut innan SGS1. Firmware over the air borde vara precis vad det låter som..
     
  4. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Det låter som att det är mer än bara tips om att man kan tanka ner i kies, för det finns ytterligare en "knapp" som heter "fortsätt uppdatering" typ, nån form av resume, så det låter ju onekligen som att det kan vara en riktig FOTA. Men vi får se, jag håller ögonen öppna så fort nästa firmware släpps så får vi se vad som händer.

    Vilket inte borde vara alltför snart med tanke på dessa fina buggar vi dras med...
     
  5. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Såg detta från mobil.se där de samsung hade svarat på frågor från läsare: