Fantastiskt fina bilder från bägge mobilerna, imponerad av V10 hur väl den står upp mot P20 Pro, den är trots allt 3 år gammal!
De producerar överlag rätt jämlika bilder framförallt med tanke på deras "åldersskillnad". Men jag håller fortfarande min V10 som min referenstelefon pga att den producerar naturligare bilder som inte ser lika fejk ut samt att den håller en mycket högre detaljnivå och har renare foton när man zoomar in. Riktigt imponerande med tanke på dess ålder. Väntar fortfarande på den dagen då någon telefon ska ta över den tronen. Med det sagt så är P20 Pro en alldeles utmärkt kameramobil som har mer finesser i bagaget att utnyttja men det är grundkvalitén i V10 som får mig att utmärka den till vinnare för min del.
Testade zoomen på P20 i 8MP upplösning. Från original till x10. Får be om ursäkt i förväg då de mer inzoomade bilderna blev lite grötiga. Bilderna togs på fri hand, och det blåste lite. Bilderna är i kronologisk ordning från 0-10x zoom med +1x zoom mellan varje bild.
Genom ett fönster och runt 100 meter bort. Zoomen och stabiliseringen är helt galen. Filmades via snapchat också.. https://photos.app.goo.gl/p5iNwSZE7h21n9Bt2
Omdömet föll till P20 Pros fördel men kommentarerna är förödande negativa för Huawei och prisar Nokia. Rena Twilight Zone.
Fanboys kallas det, Nokia brukar ha en hel del hängivna fans som ska försvara gamla telefoner med näbbar och klor. Jag kollade jämförelsen och tyckte helt klar P20 Pro var bättre, dock så är det ganska imponerande att 1020 presterade så bra med tanke på åldern.