Fråga: Ändra interfacet i telefonen + root

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by miztr, Nov 12, 2010.

1. miztr

miztr Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag har sett att endel har ändrat utseendet på interfacet i sina telefoner, annorlunda meny längst ner på homescreen osv, hur gör man det? Måste man roota telefonen i sådana fall?

Om man måste ha root, spelar det roll vilken root man har, funkar det med den z4root? Har börjat intressera mig för mjukvara i datorer så tänkte sätta mig in lite i android telefoner också som jag älskar så mycket :) <3

Vet att det är farligt att ändra mjukvara osv om man inte riktigt vet vad man gör, men det är värt att radera lite saker av misstag, tillslut lär man ju sig. :)

Så en länk eller liknande till en bra guide eller så, där man ser hur man ska byta tema, menyer osv vore mycket uppskattat.

Tack på förhand!

2. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Menyn längst ner "docken" kan du ändra ifall du du kör med "launcherpro", finns en gratis-version, och en plus version (lite widgets and shit), du kan ändra dockens bakgrund, +custom icons, ikoner kan du hitta här på forumet.

ifall du vill ha andra ikoner på _skrivbordet, så kan du andvända dig av folder organizer.

och nej, du behöver inte roota för att ändra dessa saker.

3. se33

se33 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

kolla i tråden "hur ser din homescreen ut"
    där står det mesta du vill veta tror jag...