Update: Siba ringde mig igår och frågade om min sensations imei-nummer fick uppge det gamla pga nytt efter mainboard. Och hon skulle skicka ut något via brev. Ska bli intressant..
Bor du långt ute i skogen ? Just SIBA förvånade mig när jag köpte min HOX och en TJEJ fixade allting utan några krusiduller i butiken. Alla de stora drakarna har ju allting sparat i sina datorsystem och det får man ju direkt reda på i en butik om man frågar och har sitt kvitto med. Mysko ärende ??
Nej faktiskt inte. Dem påstår att dem "inte kan spara imeinummer på produkter som köps via webben" Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Räknas inte tillbehör som varor? Det spelar ingen roll vad HTC säger. Har du köpt TILLBEHÖREN på SIBA? Då spelar det ingen roll! Som konsument har du rätt att att vända dig till den återförsäljare som sålt varorna till dig. Du ska alltså kunna gå in på SIBA och följande ska hända; "DU -Hej de här tillbehören fungerar inte som det ska. SIBA -Ok, då tar vi in sakerna här och kollar på dem, här har du ett inlämningskvitto!" Hänvisar de dig till HTC så är det bara att neka. Du har handlat av SIBA, alltså ska de lösa ditt garantiärende. Vilka avtal HTC och SIBA har mellan varandra är inte relevant.
Samma problem när jag köpte S2:an från NetOnNet förut. Fick ett kvitto utan IMEI-nr. Dock så var det inget problem att visa kvittot utan IMEI-nr när mobilen skulle lagas men du har problem med tillbehören så jag vet inte. Kan tilläggas att den köptes på nätet också.
Nu är min reklamation klar så väntar på tillbehör från England så Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Konstigt när jag köpte min incredible s på netonnet via nätet 2011 stod imeinumret på kvittot. Det har löst sig siba ringde mig och frågade om telefonens imeinummer i måndags hade jag ett kvitto från siba med imeinumret på.. Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk