[Fråga] Dåligt/klent ljud med Spotify?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av jakethesnake, 13 jun 2011.

1. jakethesnake

jakethesnake Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå! SG2 är min första smartphone och jag är mycket nöjd än så länge!

Men: Jag lyssnar på mycket musik, främst från Spotify. Jag har märkt att ljudet därifrån inte är lika bra, fylligt, som orginalspelarens ljud. Det märks både när man lyssnar med hörlurar och externa högtalare.

Kan man förbättra ljudet från spotify på något sätt? Kanske någon app med equalizer?

2. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det finns redan lite trådar om detta. Ex: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=41501

Där i slutet tipsar jag bl a om equalizer osv. Jag har inte ens gjort den kopplingen att det är spotify som är lågt, lyssnar aldrig på inbyggda. Det kan iof handla om normaliering osv. Hur högt ljudet är på orginalfilerna. Ska testa det, kanske är en bugg man kan få lite gehör i hos spotify? Skulle vara jäkligt skönt att få upp det bara ett par snäpp till!

3. jakethesnake

jakethesnake Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själva ljudnivån har jag inga problem med, det är ljudkvaliten. Bl.a är basen klenare i spotify jämfört med orginalspelaren!

4. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Tycker också musiken är skitigare i spotify men det var de i min förra SGS också vilket är lite tråkigt sen skulle jag också vilja ha upp volymen lite. men jag gick och köpte en sån fiio för 200 kr på teknikmagasinet och nu kan jag spela så jag har ont i öronen när jag tar ut hörlurarna, it´s niiiice.

5. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Antar att ni hittat inställningen i Spotify för High Quality stream? Den gör ju en hel del skillnad.

Ja jäklar, det är drag med Fiion helt klart! Bas så man får så man tiger... Trist att man ska behöva den bara, men skönt att den finns.

6. SweCrown

SweCrown Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag bumpar tråden då jag har samma problem - ljudnivån i spotify är löjligt låg. Jag har ställt in High Quality med en högt marginell skillnad som följd.

Det gäller alltså bara spotify - annars är ljudvolymen helt okej. Har möjligtvis trådskaparen lyckats lösa problemet?