Fråga: Fråga från nybörjare

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av shmutt, 18 feb 2013.

1. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Om du formatterar dom så är du safe, men om du lägger på en ny rom så lär du behöva formattera /data också. Ingen risk att bricka pga det, men alla inställningar till program, system osv ligger i /data, även sms och samtalsloggar. Recoveryn lär du inte kunna radera från recoveryn. Iofs har jag aldrig försökt så vem vet... :P

Se bara till att alltid ha backup, verkar som om en del formatterat hela sdkortet och då blivit av med både backup från recovery och från backupprogram såsom titanium/mybackup. Är alltid bra att spara kopior av sånt även på datorn eller i molnet.

2. Mavro

Mavro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är backup bra för egen data eller för att ha en backup på systemet om något går snett?

Nu när jag försökte gå in i recovery så gick det inte :P, Det är som en bootloop. Man är fast på GT-i9300 loggan, så startar den om. Och så är det ett liiiiitet liiiitet rött utropstäcken där längst upp till vänster. :P

3. Mavro

Mavro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tror jag lyckats rensa bort allt nu ;D. Formaterade några alternativ till.
    Kan inte mounta mobilen mot datorn och skicka över Paranoid zip filen. :P Man kan inte installera från datorn eller? Eller ta ett SD kort till datorn och slänga över romen?

Last edited: 25 feb 2013
  4. vulfgar

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Kommer du inte åt filerna? Vilket operativsystem använder du? I windows behövs drivrutiner och i linux behövs libmtp, vet dock inte hur det är med mac.

Om du har ett externt minneskort går det givetvis bra att plocka ur det och kopiera över till datorn direkt.

Du kan ju installera stock från datorn via odin/heimdall om du skulle bli helt bortsnurrad. Då måste du ju förstås roota igen sen, men det går ju fort. Om du inte kommer in i recovery så har du kanske råkat köra över custom med stock recovery? I så fall är det ju bara att köra in den igen via odin/heimdall enligt denna tråden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1695238

5. Mavro

Mavro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo datorn känner av telefonen men lägger inte fram den som ett lagringsmedie i "Min dator". Men drivers är korrekt installerade osv. Ska låna brorsans SD kort och fixa det. Chansade och tog alla med flit ;D, var så säker på att man kunde komma åt minnet från datorn genom recovery.

6. Mavro

Mavro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Löste det med ett SD kort. Nu flyter det på jätte grymt, innan var de lite laggigt när jag körde dubbelt. :)

7. vulfgar

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info: