Fråga: [Fråga] irritations moment eller okunnighet?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Jontelitokd, 5 jul 2011.

  1. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    Hallå!

    Ska se om jag kan förklara detta på ett lätt och bra sätt..

    Med mitt minne(guldfisk) är jag ganska beroende av min kalender på telefonen, men jag är(var) även en sån som stängde appar titt som tätt, detta gjorde jag genom Uppgiftshanteraren där jag går in och "rensar minnet" (stänger alla appar?) och Avslutar alla program..

    MEN, när jag gör detta och låter mobilen ligga så är inte kalendern i gång i bakgrunden vilket medför att han inte varnar för poster där jag har alarm på.. men om jag i sin tur rensar minnet och sedan öppnat kalendern och stänger den så den ligger i bakgrunden då fungerar det..

    Så är det denna vägen jag får gå eller finns det något sätt att alltid köra kalendern? jag vet att när jag körde advanced task killer på min spica så kunde man välja bort vilka program man ville stänga och inte, men då hade jag ju dock inte detta problemet men iallafall..


    Mvh!
     
  2. zulle

    zulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Varför stänger du av appar? Låt telefonen sköta det själv... Finns ju tillräckligt med minne i SGS2 så att du ska kunna köra rätt så många saker samtidigt utan att det ska lagga eller nått
     
  3. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Där har du en av anledningarna varför man inte ska använda task killers.
     
  4. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    Jag tror det ligger kvar sedan spican, den gick het på task killern.. men då är det bara att vänja bort det.. dock störande att om jag går in på säg spotify eller facebook så ligger dessa kvar efter jag gått ur dem, men det är nog bara jag som stör mig på det!
     
  5. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Kör med advanced task killer, och lägg kalender i ignorelist. Ibland dödar jag med appar, men har en hel del appar i ignorelist med.
     
  6. atomix

    atomix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ta bort uppgiftshanterar widgeten från hemskärmen så stör det inte lika mycket. Jag höll på också att rensa minnet titt som tätt första veckorna med SGSII. Nu har jag kommit över det och skiter i att ens kolla vilka program som är igång förutom när nån app hängt sig... Dessutom så har jag ännu bättre batteritid nu när jag inte håller på och rensar minnet hela tiden.
     
  7. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Dom som använder task killers är uppenbarligen inte redo för smartphones, en mer passande telefon kanske är Nokia 3310. :P
     
  8. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Nu har det tyvärr släppts en hel del smartphones där detta varit nödvändigt. Och det kan även behövas på SGS2 nån gång om man inte vill vänta eller hoppas på att android löser uppgiften.

    Jag hade idag ett spel som låg i bakgrunden och tog 48% CPU, dvs en hel kärna, vet inte om eller när android hade stängt ner det, och detta syntes ju direkt i task managern (första vyn) att just detta tog 48% CPU-last, så åtgärden var självklart bara att stänga ner just detta program.

    Men man ska absolut inte slentrianmässigt stänga ner allting, det skapar lätt problem i onödan, det håller jag med om. Så Jontelitokd's beteende är "no-no" ;)
     
    Last edited: 5 jul 2011
  9. undegaard

    undegaard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER