Fråga om ApkTool

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by ivarson, Jul 7, 2010.

1. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

[nevermind, jag trodde jag installerat SDKn ordentligt, men det hade jag icke]
    Tjena. Detta kanske inte är en fullvärdig utvecklarfråga men shoot!

Jag försöker modifiera den snygga CarHomeGoogle till att köra navigering via Brut's Maps istället för com.google.apps.maps, bakgrunden behöver jag väl knappast förklara :-)

Jag har packat upp dess apk och ändrat vad jag tror är rätt smali-fil.
    Bara bytt ut några strängar till
    const-string v6, "brut.googlemaps/brut.googlemaps.driveabout.app.DestinationActivity"
    mm.
    Men när jag ska bygga projektet igen får jag
    Exception in thread "main" brut.androlib.AndrolibException: brut.common.BrutException: could not exec command: [aapt, p, -F, /tmp/APKTOOL5146733233477011375.tmp, -I, /home/j0e/apktool/framework/1.apk, -S, /media/lagring/apps/android-sdk-windows-1.5_r3/CarHomeGoogle/res, -M, /media/lagring/apps/android-sdk-windows-1.5_r3/CarHomeGoogle/AndroidManifest.xml]
    at brut.androlib.res.AndrolibResources.aaptPackage(Unknown Source)

Det verkar ju som att apktool hittar framework för brut's maps (inbyggt)
    men jag fattar inte riktigt felet.
    Det bör tilläggas att det är första gången jag använder verktyget och jag är ingen android-utvecklare även om jag har lite grundläggande OOP-konskap

Last edited: Jul 7, 2010
  2. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tänkte prova åt andra hållet, och ändra appnamn i brut maps apkn och ta bort brut, men jag får samma fel här, även om jag inte ändrat något :-(