Fråga om dubbla SIM-kort

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av olziiiE, 15 mar 2022.

  1. olziiiE

    olziiiE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Hej,

    I min mobil så använder jag dubbla sim-kort, det ena är mitt jobbnummer och det andra är mitt privata.
    Min fråga är lite komplicerad att förklara, men jag skall göra så gott jag kan så får ni ställa frågor om något är oklart.

    Jag hatar kategoriserat mina sim-kort i mobilen så att mitt privata nr är en ikon med ett rosa hjärta, och mitt jobb nr är en grön telefon ikon, detta så att det är lätt att separera och se vilket av mina nummer dem ringer på.
    På senare tid så verkar det som att när någon ringer på mitt privata nr (rosa hjärta) så kommer ändå ikonen upp för mitt jobb nr (grön ikon), jag har där då också frågat vilket nr det är dem ringer på.

    Någon som vet vad detta beror på? Och finns det något sätt man kan se, förutom ikonen vilket nummer dem ringt till?

    Tack på förhand!

    //Robin
     
  2. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Nu har inte jag haft dubbla sim kort sen Note 10 plus, så jag kan vara helt ute och cykla.

    Men jag har för mig att det finns någon inställning att när du ringer tillbaka till någon om telefonen ska fråga vilket kort du vill använda, alltid använda huvudkortet eller alltid ringa tillbaka med samma kort som personen ringde till.
    Det är inte någon sådan inställning du har pillat på och aktiverat att båda korten syns?

    En annan sak jag kan tänka mig är att ställa in olika ringsignaler på korten, så hör du om det är privata eller jobb som ringer.
     
  3. olziiiE

    olziiiE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Det stämmer att det är som du säger att man kan använda den funktionen, och jag har där fråga alltid då jag med säkerhet vill veta vilket nummer jag ringer ifrån. (Det kan ju vara tex om man skulle söka jobb eller liknande där man bara vill använda sitt privata). Men jag har inte ändrat något sedan detta började inträffa så bör inte vara det.

    Gällande ringsignal så har jag alltid min telefon på ljudlös då jag avskyr när det låter i högtalarna när folk ringer, då det ringer väldigt mycket folk till mitt jobbnummer. Annars hade det varit en väldigt bra tanke. Kanske kan man ändra vibrationssignal på dem olika abonnemangen så kanske jag kan klura ut genom den vägen vilken av dem det är som rings på...

    Tack för svar dock! :)
     
    Kristy gillar detta.
  4. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    725

    MINA ENHETER

    Är ikonerna fel i samtalsloggen också eller bara i vyn du får medan någon ringer dig?
     
  5. olziiiE

    olziiiE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Dem är fel både vid tillfället när dem ringer, och även samtalsloggen när jag kollar där.

    Det är ett jättekonstigt problem och jag förstår faktiskt inte hur det kan bli så.
     
  6. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    725

    MINA ENHETER

    Jättemärkligt, min S22U visar det korrekt. Är du säker på att personen som ringt dig inte bara misstagit vilket nummer de ringt, och att det telefonen visar är korrekt?