[Fråga]Trasigt glas

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Andur, 16 maj 2011.

1. bykkarn

bykkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6p
    Som sakt phonehouse billigast om du inte har en självisk på 1000pix

Sent from my GT-I9100

2. cibbcibb

cibbcibb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lämnade nyligen in min HTC Desire HD på phonehouse då dem var sjukt billigare än Telia är där jag köpte mobilen.
    När den var inlämnad så spårade jag servicen varje dag och såg att det tog en vecka och en dag för dem att skicka den från phonehouse i Stockholms län till Anovo i Västerås. Väl när den var där så tog det dem 3 arbetsdagar att byta mitt trasiga glas, byta huvudskalet på telefonen och serva den allmänt=.

Priset var som utsagt 1299kr fast pris trotts att dem bytte mitt slitna aluminium skal och kamera glaset, ljus sensorn och troligtvis högtalaren. Allt det tror jag håller ihop och därmed byttes allt i ett paket.

Jag var grymt nöjd med både pris, arbete och tid, phonehouse/ posten var sega på att få den till Anovo men annars så gick det över förväntan snabbt på totalt 2 veckor från inlämningsdatumet tills att jag hade den i handen så jag har svårt att se att det finns så många billigare och snabbare sätt att få telefonen fixade om man vill ha garantin kvar.
    Jag rekommenderar det starkt till andra som behöver få glaset bytt ;) !

3. Steffe3

Steffe3 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Skapligt pris, bara lite läskigt att den hamnar i Anovos händer :/ Förtroendet för dom är nära noll för mig :P

4. johsam

johsam Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Lämnade in min S2 hos phonehouse (har inte köpt den där) och fick ett sms en vecka senare att telefonen fanns att hämta ut.
    Gick på 1299:- och jag är helnöjd, spräckt skärm + front bytt och telefonen är som ny igen.

5. Mattinsson

Mattinsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

EDIT - Har en stor fråga ang Länsförsäkringar!
    Om jag ringer till dom imorgon och säger att min telefon är obrukbar och helt enkelt är trasig och att dom vägrar laga den.
    Kommer då läns ersätta en med fullt belopp för en ny om den är 3 månader gammal.. så tex nyvärde är 4000 och dom drar av 1500, alltså 2500 över.
    För isf så kan jag ju laga den och ha 1000 kr över.
    Kräver dom att imei och sådant skall spärras, eller skall dom ha min trasiga telefon?

Har även jag haft otur med att få uppleva en trasig skärm.
    Dock inte tappat den och har bara legat i min jacka som är fodrad.
    Men det är är inte några yttre sprickor utan innanför och skärmen verkar ha spräckts på nåt vänster.

Har telenor och dom vägrar laga den, dom säger att det inte gäller på garantin.
    Har ringt en massa (både telenor och Samsung) och ska överklaga och gå till reklamation.
    Är seriöst för jävligt att dom inte kan laga skiten, haft den i 3 månader och inte tappat den något.

Min hemförsäkring vet jag inte om hur det funkar, har länsförsäkringar!
    Nån som vet hur man ska gå tillväga?
    Ett kostnadsförslag på 1499 har dom lagt ut på telenor och om hemförsäkringen gäller på det vet jag inte.
    Självrisken är la 1500 standard på länsförsäkringar.
    Vad tror ni, kan självrisken gå ner om det är ett lägre belopp?

Ska ringa imorgon och klaga och göra allt för att få den lagad, skall inte gå sönder så lätt och borde vara nån spänning eller dylikt.
    Hoppas nån vet hur jag ska gå tillväga. :)

Last edited: 24 nov 2011
  6. reactin

reactin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hej! lyckades tappa min lur igår, nu kommer det massa linjer och färgerna skiftar på displayen, touchen fungerar men ser knappt nått, nu är det så att själva glaset är helt, det är innanför glaset man under ljus kan se två repor/sprickor... någon chans att detta kan gå på garantin då glaset är helt? finns det gör det själv kit? (endast innersta delen då glaset är helt) ?

mvh

7. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Du måste nog byta ur hela skärmen då digitizern och glaset sitter ihop.

8. reactin

reactin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

lämnade in luren i söndags och kunde hämta ut den på onsdagen, 1299 kostade det, creds till phonehouse!

9. tjompa

tjompa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det var ju helt sjukt snabbt. Bor du granne med Anovo eller?

10. RoseN-95

RoseN-95 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nu är det så att jag vaknade och ser att jag har en spricka som går nästan igenom hela skärmen. Den börjar längst ut på vänster sida ca 1, 5cm upp och fortsätter sedan hela vägen till översta högra hörnet:(

Kan försäkringen hjälpa?

Sen undrar jag om den här sprickan kan börja förstöra bilden? Dvs att den slutar fungera vid sprickan elr bara bli flimmrig...

11. RoseN-95

RoseN-95 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Om jag nu lämnar in den till Telia. Det gör väll inget om det ligger en Custom ROM i? Det är ju bara skärmen som är trasig..

Nån som har lämnat in till Telia med sprucken skärm? Pris?

12. TKDman

TKDman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var på klassåterträff i helgen och det gick ju som det gick...
    Lämnade precis in den på thephonehouse. Tydligen så kostade det 30% extra om man inte hade köpt telefonen av dem. Försökte övertyga dem att andra hade fått det för 1299 fast de inte hade köpt den genom deras butik men det gick inte. Så nästan 1700 spänn fattigare och fast med original galaxyn i 2-4 veckor. Ska nog köpa mig ett skal när jag får tillbaka den.

13. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Då lurade de dig. Har inte hört en enda som betalat sååå mycket på phonehouse

TKDman gillar detta.
  14. TKDman

TKDman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej. Fick precis mail av deras support. De sa att en avgift på 100 kr tillkom om man inte hade köpt telefonen via dem. De sa inget om några 30%. Har inte betalat för reparationen ännu och nu kan de glömma de 30% extra de pratade om.

15. Fixoon

Fixoon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Själv tappade jag min ca. 2dm över golvet och jag fick en röd stuck pixel mitt på skrämen, helskumt enligt mig. Hade dock tur och fick reparationen gratis för att verkstaden var klantiga. :)

16. Bannlyst

Bannlyst Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska få en SGS 2 nu äntligen men glaset är sprucket. Tänkte ta och beställa ifrån ebay hela kitet som krävs för att byta själv, bezel och digitizer. Nu undrar jag dock är det pirat grejor eller är det AMOLED the real deal man köper? Någon som har erfarenhet av ebay och Hong Kong området?