Frågesport under promenad

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av qbase, 26 aug 2010.

  1. qbase

    qbase Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet inte om det finns, men jag skulle vilja ha/hitta en app för klassisk frågesport. Kan bli lite tråkigt att bara vara ute och gå(motionera). Appen borde vara ganska enkel att göra. Man får en ny fråga efter en viss sträcka eller en viss tid efter man har svarat på förra frågan. Så att man slipper stanna som man gör vid vanlig frågesport...

    Finns det någon sådan app eller någon här som vill ta till sig idéen? :)
     
  2. mrmozart

    mrmozart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hm, ska frågan alltså läsas upp? Och efter en stund svaret? Eller ska du läsa på telefonen samtidigt som du går?
     
  3. qbase

    qbase Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Näe, tänkte mig en enkel ruta med frågan och nedanför ser man svarsalternativen. Precis som en vanlig frågeslinga. Frågorna skall rättas när man har gått klart. Fördröjningen av frågor skulle göra att man inte får fråga på fråga, så man motiveras att gå en bit till :)
     
  4. Ironstove

    Ironstove Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dessutom borde mobildata blockeras mellan frågorna under promenaden så man inte kan hitta svaren på internet. Då måste också en störsändare implementeras så inte de andra lagmedlemmarna kan söka på sina mobiler.... Verkar krångligt men all är ju möjligt ;)
    Skämt åsido, kul och enkel idé, bara att sätta igång. Skall frågorna vara server baserade eller laddar man ner dem innan?
     
  5. qbase

    qbase Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Haha, störsändare i telefonen vore bra :D

    För mig gör det vilket som om frågorna ligger på en server eller om man tankar ner dom i förväg. Ett tio-tal frågor med svar kan inte bli många kilobytes om ens det.

    Förhoppningsvis blir det en populär app, istället för att ligga i soffan och titta på "Vem vet mest" så kan man ta en promenad istället och på köpet lära sig något nytt :cool: