Frågor ang London-resa för att inhandla zte blade

Diskussion i 'Blade' startad av fenzyn, 5 nov 2010.

  1. fenzyn

    fenzyn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter nu och planerar min resa till London för att köpa Zte blade och undrar om det är nån som vet vad som krävs för att få köpa den i Orange butik. Behöver man uppge engelsk address för att kunna köpa den och kan man köpa flera stycken samtidigt utan problem?
    Är det bara 25% moms man behöver betala för allt inhandlat och går det att ta in hur många som helst i sverige?
     
  2. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Ta detta med en nypa salt.
    Har en kvinnlig vän i London nu med uttalat uppdrag att köpa två enheter. En till henne och en till en kompis. Hon menar att hos dom butiker hon vart i inte funnits några exemplar med kontantkort utan endast med abonnemang. Nu har kontakten med henne skett via sms så jag har inte kunnat krama ut exakt hur hennes konversation med personalen i butikerna gått...en misstanke är dock att hon sagt att hon är svensk och ska ta med luren från landet blabla...
    Så kort och koncist: Du bör bara marschera in i butik, smälla 109£ på disken och kräva lur! Lycka till!
     
  3. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Du behöver inte betala momsen iom att Sverige och UK är med i EU. Ingen tull heller. Därför blir det tullfritt på allting du handlar där. Hur många exemplar som du får ta in kan jag inte säga, utan det får du kolla via Tullverkets hemsida eller kontakta dem. Men som vi alla märkt fanns det folk som både sålt här i forumet nära 10 exemplar och via olika eBay-sajter, så du behöver inte bekymra dig. Så länge du inte tar med dig 50 ex så.. ;)
     
  4. grenhall

    grenhall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Senaste jag läste var att dom hade begränsat köpen till max 2st per kund.

    Men jag hoppas det inte stämmer.
     
  5. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Enligt förstasidan så kommer ZTE till sverige innan jul så om det inte handlar om liv och död så vänta :)

    /R
     
  6. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    Fast den lär gå på typ 2k här. Får se vilken operatör som har den.
     
  7. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Hon som köpte mina 2 råkade säga att dom skulle exporteras. Säljaren upplyste henne om att han då inte kunde sälja dom till henne. Som tur är var hon snabbtänkt nog att direkt säga att dom skulle stanna i landet och säljaren som garanterat jobbar på provision accepterade det. Han öppnade dock båda lurarna och stoppade i SIM-kortet.

    Rådet är iaf att absolut inte yppa att den ska användas utanför UK.
     
  8. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Tackar för tipsen! Jag drar till London imorrn för en lång-weekend och tänkte köpa en till mig och en till min far...

    Jag blev lite velig nu bara när jag såg att dom skulle släppas i Sverige lagom till jul. Blir väl säkert dyrare här men man slipper väl en massa strul, fast den måste ju komma till rätt operatör (Tele2) då med.
     
  9. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Ska bli väldigt intressant att se vad den hamnar på!
     
  10. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER



    Du kan väl annars unlocka den om den kommer till fel? smidigt för $3!
     
  11. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Hade jag inte redan köpt en hade jag nog väntat tills dom släppts i Sverige. Då blir det ju inget problem med garanti och så.
     
  12. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Joo det är ju därför jag är lite velig... Men tror som sagt den kommer kosta en slant till här så blir nog ett köp i London.
     
  13. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Jag skulle bara meddela att det in var några problem att köpa en Blade i London.
    Inhandlade två för £109/st (1220SEK) på Oxford Street i söndags. Upplåsningen gick galant och är precis hemma och pillar med Wifi och APNer nu. :teeth:
     
  14. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Härliga tider! Har man chans att plocka upp en själv för 1200 kr så är det en no brainer, så mycket är garantin inte värd i min mening.
     
  15. grenhall

    grenhall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Slänger du hellre den än får en helt ny om den skulle gå sönder? Reparation känns tveksamt på en telefonen som kostar 1700:- ny.


    Sent from my iPhone or X10 Mini using Tapatalk
     
  16. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    När jag åkte till London i lördags morse så hade ännu inte Telia berättat vad dom skulle ta för en Blade utan såg det först nu när jag kom hem.

    Har ju dock haft ett gäng mobiler och har ju faktiskt aldrig använt nån garanti på något sätt på nån av dom så frågan är varför man skulle behöva göra det på denna. Och om jag nu ska roota och göra garantin ogiltig ändå så...
     
  17. grenhall

    grenhall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det var inget påhopp på dig. Men ju mer avancerade telefoner ju mer kan gå sönder.


    Sent from my iPhone or X10 Mini using Tapatalk
     
  18. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Har ingen direkt erfarenhet av smartphones, kanske strular de normalt sett mycket mer än gårdagens lurar, finns ju iaf mer saker som kan gå sönder. Men precis som Evian har jag ej haft behov av många reparationer genom åren. 1200 kr utan garanti/omständiga garantiärenden vs 1700 med gör valet ganska enkelt för mig, dessutom vet vi inte hur Orange skulle hantera ev garantiärenden från svenskar som importerat även om vi med säkerhet kan säga att via Telia skulle det fungera långt bättre.

    Högst personligt så klart, men skulle jag varit i England på plats hade då jag köpt den där och tagit risken med sämre garantiförhållanden. Men jag tycker trots allt att Telia's pris är riktigt bra för att vara Sverige och Telia, fortfarande ett riktigt bra köp.
     
    Last edited: 17 nov 2010
  19. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Det är lugnt greenhall.

    Kan ju med tycka det är lite dumt att köpa en i UK om man bara tjänar nån hundralapp men jag har varit riktigt sugen på en egen Android sen dom tog bort datapaketet på jobbmobilen (HTC Wildfire). Och har man då en resa planerad till London sen några månader tillbaka så står en Blade högt på önskelistan. :)

    Sen är det ju lite "olyckligt" att Telia släpper nyheten (dock utan pris) dagen innan man ska åka! :P
     
  20. grenhall

    grenhall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag hade också köpt den i London för 1200:-. Det är billett!