Fråga: Frågor angående custom homescreen/lockscreen, launchers o lite sånt. :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av svantebaksug, 11 apr 2012.

1. svantebaksug

svantebaksug Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare! Har beställt en HTC One X från tele2 och har kollat runt lite på detta forum o sett att folk gjort "custom homescreens/lockscreens" som är ser riktigt grymma ut och blev sjukt sugen.
    Det jag undrar är om man är tvungen att ha rootad telefon eller hålla på med något sådant knövel för att ha tex 7 launcher, MIUI och få din telefon att se ut som tex en W7 phone? Eller för att ha custom homescreens/lockscreens så som tex dessa? :)

http://i39.tinypic.com/28uodh0.png (GRYYYYM!) :D

http://imageshack.us/photo/my-images/607/samsunggalaxysii1.jpg/

2. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Du kan ju kolla på Play Google (Android Market) vilka launchers som din telefon stöder. T ex, jag kan inte använda Nova Launcher eftersom den är anpassad för Android 4. Däremot finns det många olika typer av launcher som fungerar kanon till dom felsta Android telefonerna. I dom flesta kan du byta/ändra ikonerna till en text. Du får söka och kolla runt lite, det som passar dig bäst. Jag brukar växla mellan Go Launcher EX och Launcher Pro. Att byta launchers och ha andra lockscreens så behöver du inte roota eller flasha om med mjukvaran. :)

3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Just nu är (vad jag vet) Nova Launcher och Apex launcher de mest kända ICS kompatibla launchersarna. Då kan du göra så som i dina screenshots.

Du behöver inte root, bara sök i market efter nova- eller apex launcher. Sen finns det andra som launcher pro, go launcher osv. dock inte "ICS" anpassade vad jag vet. Själv använder jag apex launcher :)