Frågor inför Androidköp

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Nummerskivan, 20 jun 2011.

  1. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Haha, verkar ju rätt stryktålig då ja (tänker på överkörningen).
     
  2. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag har förresten haft tur med min telefoner. Jag sparkar iväg min SGS lite då och då när jag lägger laddsladden tvärs över där jag ska gå, så att telefonen far iväg i en snabb vid båge och rakt i golvet, och jag har ställt min tunga laptop med kylplatta med ena hörnet rakt på glaset. Den håller än. Min SE P910i tappade jag i en toa, men fick väl ut batteriet tillräckligt fort (slet upp den och slet ur batteriet - jag hade spolat precis innan som tur var).
     
  3. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag kontaktade Mediamarkt om priser, och de svarar så här:
    Tyvärr hade de ingen av dem inne ändå.

    Är det black nordic som är den med svenska menyer då?

    Verkar ju lite krångligt med röda och gröna linser, svenska eller inte svenska menyer. Och telefoner där man inte får bryta förpackningen ;-)
     
  4. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Ja, Nordic har Svenska menyer.

    Vad jag vet går det inte att se vilken sensor den har på annat sätt än att titta på linsen eller starta den och kolla i loggen. Men båda typerna fungerar förstås med de officiella uppgraderingarna från Motorola.
     
  5. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag mailade Elgiganten också och frågade om man fick inspektera den telefon man köper, men man får ej öppna paketet, och sedan gäller ju inte öppet köp om man öppnar själv.

    De menar dock att deras har svenska menyer, och skulle de inte ha det, så är det ju ett fel så att man får byta i så fall antar jag. Och det är inte så att man vid uppgradering alltid får svenska menyer eller så?

    Men jag har läst lite löst om linsen, och det ska vara bättre kamera på något sätt om den har rödaktig lins?
     
  6. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Uppdatering: Jag köpte en Defy. Är medveten om högtalarproblem, och OM vi får det problemet så känns det ändå enklare att hantera en tydligt kass högtalare än skumma mjukvaruproblem eller GPS-problemet som SGS hade och som ingen fick åtgärdat.

    Jag hittar då ingen som inte har grön lins, så det får bli det. Kameratelefoner är ju kassa ändå, så det spelar väl ingen roll. Min SGS ska ju ha en bra kamera, och den tar ju ändå kass bilder om man inte är ute (och då tar även sonens Galaxy 5 ok bilder...).

    Ska man ta riktiga bilder så blir det ju ändå en riktig kamera. Telefonkameran är dock bra när man vill fota något i en butik för att fundera vidare hemma, eller behöver ha en minnesbild av något annat.

    Jag var på Mediamarkt med maken för att lämna in en pryl på reklamation. Så då fick han känna på en Defy, och gillade den (han tyckte att den var lite tjock, och pekade på min SGS...). Sedan skulle jag till Elgiganten som ligger jämte, för att lämna in en annan reklamation (fy fan vad dåliga prylar är nu för tiden) och passade på att köpa telefonen där och fick smugglat in den i bilen. Och nu tror maken att vi fortfarande funderar på en Defy :D Blir kul att överraska med något som jag vet att han vill ha nu. (Han tror att han ska få några westernskjortor jag betalade åt honom.) :)