Frågor kring tv

Diskussion i 'Android TV' startad av Sneakybonde, 27 aug 2017.

  1. Sneakybonde

    Sneakybonde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2016
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    38
    Tjenare! Klickade igår hem en Philips PUS7101 android-TV för 6990kr. Någon som har erfarenhet av denna TV? Hur är bilden jämfört med andra tv-apparater i samma prisklass? Har läst lite olika recensioner och åsikterna var olika så funderar på om ni har några åsikter? :)
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    är inte så insatt i just den modellen, men kan säga generellt att man väljer främst Phillips pga Ambilight, de har patent på tekniken det är också därför du inte ser något liknande i någon annan TV apparat, vissa gillar ambilight vissa tycker det tar fokus från bilden.

    Ingen av proffsen väljer Phillips, de är inte direkt kända för att naturtrogna färger. Som sagt det är Ambilight som är grejjen med Phillips, de har ofta glada färger.

    Jag själv håller mig enbart till Panasonic det är de som proffsen väljer.
    HDR är viktigt men i de lägre prisklasserna får man inte riktigt den HDR upplevelsen man kan få de högre prisklasserna. Vad det gäller LCD TV (LED TV) så är det bra om den är utrustad med multidimming teknik. Detta möjligör bättre svärta, och de kommer ett steg närmare att konkurrera med OLED då.
    Panasonic har riktigt bra LCD med multidimming som kommer riktigt nära OLED i svärta.

    Samsung skulle jag aldrig köpa, visserligen är de ljustarka tv apparater speciellt deras SUHD, men färgerna är åt helvete och svärtan är inte direkt deras prio.

    Isånnafall är Sony ett bättre alterantiv.

    Det där med TVs är en djungel, och ett viktigt köp en tv har man oftast i många år så det gäller verkligen att man tar sig tid och läser varenda recension som finns på nätet för att försöka hitta någon form av konsensus, tycker CNET har bra köp guider med recensioner där dessvärre finns inte alla de tv apparterna de tar upp där här i sverige dessvärre.

    Priserna väntas gå ner nästa år to OLED börjar produktionen i sin nya gigantiska oled fabrik som är tänkt att förse hela världen och alla tillverkare med OLED till TV (LG har patent för tillverkningen på OLED för stora paneler så de sitter i alla OLED TV apparter just nu)
     
    Ivan gillar detta.