Diskussion: Frågor och svar. Kolla här först innan du ställer en ny fråga.

Diskussion i 'Xperia V' startad av chompiz, 2 dec 2012.

  1. johancoo

    johancoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade visst ställt in trafiken via app,nu är de nollställd..God Jul. ;)
     
  2. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Hur är Xperia V att hålla i handen?

    Kände på den lite snabbt häromdagen och förstår recensenterna när de hänvisar till den så kallade "designmissen"!

    Den var oerhört vass med det "uppstickande" glaset - vilket inte föll mig i smaken. Trist då det verkar vara en trevlig telefon i övrigt.
     
  3. DiscoBoy

    DiscoBoy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har inte hunnit läsa någon recension ännu, så jag vet inte riktigt vad som kallas vasst. Kan bara säga att jag tycker designen är grymt snygg och att telefonen känns skön att hålla i. Bakstycket gör att man inte tappar den och telefonen känns lätt, utan att vara för plastig. Det är lite väl mycket yta som inte är skärm på framsidan, men jag antar att det var för dåligt med plats inuti skalet.
     
  4. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Gillade också telefons vikt samt det sköna bakstycket!

    Störde mig som sagt på framsidan/glaset, men får kanske ta och pilla lite på den igen.
     
  5. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Låter som du läst IDG-sfärens lite mysko recension. De är förtillfället (i sverige iallafall) ensamma om att skriva ner luren. Och om jag inte missminner mig, klagar de just på det som du säger. Vilket inte någon annan recensent gjort hittills. Har själv känt på luren live, och inte ens märkt något fel på skärmen. SÅ antagligen bara för att du läst den nu, retar du dig på det också hehe. Mobil recensionen skriver t ex ingenting om detta glas.
     
  6. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Självklart är det något man lägger märke till om det skrivs i en recension och jag tyckte som sagt att denna lilla designutsmyckning var irriterande när jag höll i den. Förmodar att det endast är en vanesak som med mycket annat.

    Har även för mig att The Verge eller om det var Engadget (eller kanske båda?) som ägnade ett mindre stycke åt denna del.
     
  7. srg

    srg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag kommer från en Xperia S och kände på en gång den kanten runt glaset ni pratar om och störde mig en hel del på hur den kändes gentemot S där glaset går så att säga ända ut i kanten.

    Efter ett par dagars användande är det inget jag tänker på längre.

    sent from phone.
     
  8. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Kanten finns där som jag har förstå som skydd för glaset. Så nästa gång du tappar den då kanske den skyddar mot ett spräckt glas.


    Jag tycker även att kanten skyddar mot,oavsiktlig berörning av skärmen då man håller i luren. På min ray så hände det ofta att jag lyckades berätta skärmen med "fel" finger.



    Sent from my Xperia V
     
  9. srg

    srg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ja det är helt klart möjligt. Får hoppas den inte samlar på sig massa smuts i kanterna som t.ex. gamla HTC TyTN 2 gjorde. Den kanten var för visso aningen högre ;)


    sent from phone.
     
  10. драган

    драган Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skaffade en V förra veckan, hade en Ray innan som jag var väldigt nöjd med. Kvalitetskänsla är viktigt för mig, är grovt allergisk mot knarr och knixande. Ray'en var 90% knarr-fri, och i början var upplevde jag att V'n var 100%!! Lycka o lycka!
    MEN snart upptäckte jag ett grovt knixande ungefär på mitten av vänstra långsidan. Om man trycker så flexar nästan den gråa ramen. (Känns så när man trycker, kan dock inte se ett fysiskt flexande)
    Tyvärr är det precis där mina fingrar hamnar när jag håller den i högerhanden för att exempelvis prata i den, så jag blir ständigt påmind.
    Nu till den självklara frågan: hur känns era? Skulle inte orka ge mig på att byta om det fanns risk att åka på en likadan.
    Funderar också på om ett silikonskal skulle "gömma" felet.

    Bifogar en bild på var felet sitter på min. I höjd med där det står Favorites på bilden på en ca 25mm lång sträcka.
     

    Bifogade filer:

  11. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER


    Jag upplever det likadant som du gör. Den är väldigt knarrig i plasten och tar man av batteriluckan och vickar lite på den märker man att ramen flexar en hel del. Har funderat på om det bara är jag som tänkt på det och om det bara gäller mitt exemplar eftersom inget test verkar ta upp det, utan tvärtom verkar många hylla byggkvalitén. Men då är det förmodligen bara så den är byggd helt enkelt, med fokus på vikt och tunnhet snarare än ett robust chassi. Jag älskar designen, vikten, formen och känslan som den gummiaktiga känslan i bakstycket ger, men jag önskar den vore knarrfri. Antar att man inte kan få allt detta på samma gång ;-) I övrigt är jag vansinnigt nöjd än så länge, efter knappt två veckors användning!


    Sent from my LT25i using Tapatalk 2
     
  12. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Detta med kvalité kan liksom ältas i evigheter. Exempel SAAB och Volvo här vi ett exempel på olika kvalitéer. De körde två olika varianter av ett säkerhetstänk. Volvo var oftast den bil som klarade sig bäst i crashtester medans SAABen skrynklades kontrollerat ihop. Nu kom ju problemet att de flesta med s k whip-lash skador satt i volvon, men förutom de var de ju relativt oskadade. Saaben klarade folk sig med skador, men whip-lashskadan var inte lika vanlig. Varför, jo SAAB byggde ju sina bilar mjukare för att fånga upp eventuella crasher. Volvo gjorde hårdare för att deras grej var att bilen skulle vara så hel som möjligt. Här är det liksom lite samma sak. För att få bra täckning, och möjligt att den skall klara stötar så är den nog mjukare för att klara stötar bättre. Knarrningar behöver inte betyda att kvalitén är dålig. Och hittills har jag inte läst om så värst många Xperia V som det faktiskt ha varit stora fel på. Vilket inte är vanligt.

    Edit: Tar tillbaka det sista jag skrev. Hade missat tråden där luren är svårväckt. Kan vara en större bugg eftersom ett flertal verka ha problemet.
     
    Last edited: 28 dec 2012
  13. mcn990m

    mcn990m Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Min knarrar precis på samma ställe, upplevs väldigt irriterande.
    Efter några tryck försvinner knarret, för att komma tillbaka efter en stund igen.
     
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, nu måste jag undrar lite igen om hur det går med Swedroids test av Xperia V? Har de tagit julledigt? hehe. Eller gick deras lur sönder å de fick fixa en ny?
     
  15. Bysseström

    Bysseström Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6
    Dum fråga kanske om NFC, men jag förstår inte vad som menas med "I Slutet" För hur än jag gör så kör den startåtgärderna. För man ska väl kunna avsluta typ "bil" när man går på stan t.ex på ett enkelt sätt? Dumförklara mig inte nu tack.
     
  16. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Det första du väljer är vad som skall startas när du håller telefonen över taggen. I slutet är vad telefonen skall göra nästa gång du lägger telefonen över taggen t.ex när du går ur bilen efter att ha använt bil taggen.

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2
     
    Last edited: 29 dec 2012
  17. steevoo

    steevoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Min batterilucka har redan börjat släppa lite. och det är efter 3 veckors användning.
    Någon annan som har råkat ut för liknande?
     
  18. johancoo

    johancoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som tycker att de knarrar i plasten, använd lite vaselin på (clipsen) på bak locket. där de fäster på telefonen o lite papper mellan batteri o telofonen,( batteri kanten)
    Ska visst bli tyst på knarrande då,enligt en snubbe som var på samma fest igår.
    Har ej provat själv då min är tyst från knarr o skit än så länge...
     
  19. DiscoBoy

    DiscoBoy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog akta mig för att fippla för mycket med luckan om man är sugen på att behålla vattentätheten...
     
  20. Sandro90

    Sandro90 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Knarret har jag också börja störa mig på! Sen börjar luckan till usbn (laddning) bli lite lös tror jag. Den sitter inte alls lika bra längre och sticker ut lite. Locket alltså. Vågar inte testa vattensäkerheten längre. Har dock försäkring på den.