Övrigt: Frågor om HTC One (Samlingstråd)

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Zenithise, 18 apr 2013.

1. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jag har inget som helst intresse av någon del av Sense 5. Köper jag en HTC One blir det CM direkt. Andra kan säkert uppskatta tipsen dock. :)

2. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Smaken är som... Trodde inte jag skulle gilla sense 5 men ack så fel jag hade :-)

Sent from my HTC One

3. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, det verkar klart bättre än alla tidigare versioner. Som en medlem i CM-teamet hjälper det ju att faktiskt köra CM också dock. ;) Föredrar även stock-android framför tillverkar-skins så valet är ganska givet.

4. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Om man byter Launcher, hur mycket av Sense är det då som är kvar? har aldrig använt en "ren" Android-version så jag har svårt att förstå hur långt Sense sträcker sig.

5. mrazster

mrazster Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Som jag har förstått det (av egna erfarenheter) så ligger sense kvar men den flyttas åtsidan. Din nya launcher tar över allt du ser på skärmen i princip...dina skrivbord/skärmar, ikon dockan längst ner och din applauncher(där genvägen till alla appar ligger). För mig så försvinner även en del av widgetarna. Antagligen för att dom är direkt knutna till sense.

6. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Allt visuellt du ser förändras kan man väl sammanfatta det som, men tillexempel dialern och menyer som inställningar kommer fortfarande ha sense-temat. Alla widgetar som är sense-specifika försvinner också. Men att byta launcher är jätte lätt, bara till att ladda ner i play och testa en annan. Är du inte nöjd kan du bara avinstallera den eller välja sense som standard igen så är allt tillbaka som vanligt

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

7. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Okej, tack. Ungefär som jag trodde. Kör Holo Launcher som jag tycker verkar väldigt bra.

8. X-oiL

X-oiL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Vilken videospelare använder ni? Orginal eller t.ex MX Player?

9. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Mx player

Sent from my HTC One

10. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

VLC, håller 60 fps och stabilt och bra ljud.

11. 181wolf

181wolf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Vet inte om någon annan har samma problem min One blir väldigt varm vid normal användning (spelar ej) eller upplever jag det bara så på grund av metallen på baksidan

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

12. hemskeuffe

hemskeuffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Här hänt något väldigt skumt med min telefon, kameran verkar ha ballat ur! Först höll det på hela tiden vilken yta jag än vinklade kameran mot. Sen jag startade om är det mot vissa ytor:
    http://db.tt/YguVU7RH
    Någon med samma problem?

13. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Vet inte om den här frågan varit uppe redan, men hur länge kommer informationsrutan - allstå den blåa kom-igång-rutan - i Blinkfeed synas?

14. Elemental

Elemental Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL
    En fråga till er som har köpt en HTC One! Följer det med något garantibevis eller liknande i förpackningen?

15. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Ja.

16. Dzadd

Dzadd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Detta är inget ovanlig, brukar ofta bli så när det är en hög bildfrekvens och man filmar/tar bilder med snabb slutartid under belysning med fluorescerande ljuskällor så som lysrör tex.

hemskeuffe och -WR- gillar detta.
  17. Jocce81

Jocce81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Är lite sugen på One, även om jag egentligen tycker den är för stor..men i brist på annat alternativ så...

Ni med "normalstora" händer, når ni över hela delen av skärmen med en hand? Så man kan använda telefonen samtidigt som man gör annat med andra?

Känt på den lite snabbt bara (med larmsladdar o annat tjafs i vägen..därav frågan innan), men känns som den är ömtålig/lättrepad?
    Någon som lyckats repa eller spräcka den?
    Finns det något vettigt skärmskydd som ändå inte tar bort känslan i skärmen? (endast testat kompisars iphones med skärmskydd o tycker alla tappar lite känsla i touchen)

/Jocce

18. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Nu var det iofs ett tag sedan man mätte händer med kompisar, var väl i högstadiet eller något, men jag skulle nog säga att jag har lite längre fingrar än normalt men jag kan inte påstå att jag har några dasslock till händer. Värt att tillägga är dock att jag spelar piano så min räckvidd och förmåga att forma handen konstigt utan att tappa greppet skulle kanske kunna vara lite bättre än normalt. Om det nu gör någon skillnad överhuvudtaget...

Jag kommer nästan åt hela skärmen. Då jag är vänsterhänt så når jag inte diagonalt uppe i högra hörnet. Detta var lite frustrerande till en början då jag ofta drog ner rullisten för att trycka på "inställningar" som just ligger uppe till höger. Nu har jag löst det hela med att ha inställningar direkt uppe till vänster i app-drawern. Eftersom app-drawern är så smidig att konfigurera så det löste sig efter en dag eller två när man fick in vanan.

Värt att notera är att telefonen, trots att den är välvd till skillnad från ex. Xperia Z, fortfarande känns ganska kantig. Nu kommer jag från den "tjocka kusinen" DHD men skillnaden är ganska påtaglig emellanåt. Med det sagt, jag har bara använt min HTC One i drygt en vecka mot de dryga 2,5 år jag hade min DHD, så det handlar nog mest om att vänja sig.

Huruvida den är reptålig eller ej är svårt att besvara efter så kort tid som enheten har varit ute på marknaden. Vi har ju en tråd där en användare lyckats skrapa skärmen ganska rejält genom att ha telefonen i byxfickan men utan att veta allt om det fallet så skulle jag snarare säga att det är just en enheten alt. hans byxor som är boven i dramat. I annat fall skulle vi hört fler rapporter om repade skärmar. Om du är orolig för repor och dessutom orolig för att du inte ska nå över hela skärmen så skulle jag rekommendera dig att köpa en läderpouch. Då slipper du den skumma känslan skärmskydd ger och samtidigt så blir inte telefonen större för dina händer när du de facto använder den.

Edit: Blev tvungen att åter testa utifall jag kom åt övre högra hörnet och det går faktiskt att göra. Om än väldigt ansträngt.

Last edited: 23 maj 2013
  19. Puttepysen

Puttepysen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har en läder pouch, och det jag kom att tänka på är att efter att ha användt dansa ficka i kanske något år så kommer det ha hamnat skit i läder fickan, kanske något litet sand korn eller vad som helst, kanske hade mobilen något korn på baksidan när du stoppar i den i pouchen,
    Det resulterar ju med att pouchen blir som ett sand papper när man varje gång tar upp den och sätter ner

20. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Visst är det så! Där skulle vi kunna återskapa samma problem som personen jag nämnde i mitt tidigare inlägg. Självblästring in action!

Jag måste dock säga att jag under mina 2,5 år med min DHD aldrig fick något grus i min pouch. Nu var förvisso DHDs pouch öppen i hörnen upptill så eventuella gruskorn kunde ramla ur men det enda jag fick var en massa damm, beroende på vilka byxor jag använde. Min nuvarande Boulettapouch till min HTC One har bara en öppning för själva telefonen så där finns risken att grus samlas och skaver men å andra sidan så får jag mindre damm på min enhet.