Övrigt: Frågor om HTC One (Samlingstråd)

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Zenithise, 18 apr 2013.

1. blådåren

blådåren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okejokej, irriterande iaf.. Tycker även när spelar musik med högtalarna att det susar lite väl mycket. Ska man gå in och kolla om man kan få en ny?

2. brutus

brutus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

[​IMG][/QUOTE]

Men bump!? Väldigt intressant fråga...

3. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    En app som heter Power Toggles och finns på Google Play.

brutus gillar detta.
  4. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Vet inte om du listat ut svaret än!? Du skriver det ord du vill spara och sen klickar du på ordet, då öppnas en ruta och då är det nått av dom understa alternativen.

5. brutus

brutus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Glimrande, tackar för det snabba svaret!

6. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Kanske missförstod dig men det jag vill göra är att använda det ordet jag skrivit in men inte spara det. Säg att jag skriver ett slagord som jag vill använda i mitt SMS men inte spara det i ordlistan, hur gör jag det?

7. gustengrodslukare

gustengrodslukare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej
    Skulle inte 1.29 uppdateringen komma för oss TRE kunder idag? Har för mig att nån sa att den skulle komma den 6:e. Fattar inte att det kan ta sån jävla tid när den har kommit till alla andra:/

8. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Redan svarats på men tänkte bara så du får en notifikation på Swedroid. Det är Power Toggles.

9. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Någon som vet varför jag bara kan använda två fingrar på skärmen samtidigt? Alltså ej fler. Ska jag t.ex. spela Magic piano kan jag inte klicka med 3 fingrar...

Edit: Man stänger av HTC Gestures.
    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

10. ZeHamsterDroid

ZeHamsterDroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur ligger det till med värme hos er? Min blir ljummen vid surf, ca 35 grader, vid spelande upp till 40 grader. Känns inte farligt men funderar på om det är normalt, gissar att det har med aluminiumbaksidan att göra.

11. inact_0030

inact_0030 Guest

Det är aluminiumbaksidan som leder bort värmen MYCKET effektivt. Detta är INTE som en del tycks tro dåligt utan detta är bra. Det är mycket värre om värmen stannar inne i telefonen. Det är ju precis detta jobb som kylflänsar gör.
    Man skall vara orolig om kylflänsar på en CPU känns kalla för i så fall leder de inte bort värme. Om alubaksidan på One leder bort värme känns den varm och det är bra, och detta ökar livslängden hos CPU och GPU och andra komponenter där inne.

leobjorkman, -WR-, Ascii och 3 andra gillar detta.
  12. trashed78

trashed78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Går det att få Touch knapparna att lysa hela tiden?

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

13. 181wolf

181wolf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Bra att du skrev detta. förstår folks oro dock. Det är bra att livsläng ökar och
    alu-baksidan gör säkert det den skall, blir bara lite "obehagligt" att hålla i den när den blir så väldigt varm. Tur att det finns bra skall som löser detta. Det man kan undra är hur mycket skalen bromsar bortflödet av värmen från de känsliga delarna?

14. agusta44

agusta44 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Lyfter min fråga igen, är det INGEN annan som har problem med sin Led -indikerings lampa vid tex sms, mms, missat samtal m.m.??

Får "tända" upp telefonen helatiden för att inte missa något meddelanden, hör knappt ljudet heller och höjer man så blir ringsignalen galet hög i stället.

Det konstiga är att telefon verkar "tända" LED-lampan ibland vid missade medelanden. Vilket gör det hela ändå mera konstigt!:ehm:

Om jag gör en fabriks återställning så försvinner väl alla mina inställningar, men tror ni det kan avhjälpa mitt problem? Vad ska jag annars göra?? :(

Så tråkigt när man är så nöjd annars med telefon. :(

15. inact_0030

inact_0030 Guest

Det är inte bra om det blir HETT och då menar jag så man bränner sig. Om det är varmt, och jag menar bra varmt så skall det inte vara någon fara. Många är dock ovana vid att en telefon blir varm och då uppfattar man värmen som konstig. Man är ju inte van vid en Android med alubaksida. Om en med plastbaksida blir varmt är det mycket mer alarmerande för då vet man att det är mycket varmare innanför plasten eftersom den isolerar.
    Sätter man ett skal på så leds värmen ändå ut från komponenterna där inne, och jag tror inte att den lilla isoleringseffekten som skalet har gör någon större skillnad. Värmen försvinner från komponenterna i alla fall, först ut i alubaksidan, sedan ut i skalet, det hela fördröjs och utjämnas bara lite.

16. Travolta

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    LED-lampan blinkar bara en viss tid efter att du missat ett samtal/SMS... vilket gör att man ibland missar detta. Kan det vara fallet för dig, dvs att du varit ifrån din telefon så länge att lampan slutat blinka?

17. agusta44

agusta44 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej,

Den tanken har slagit mig också att det kan vara så, för oftast när jag "missat" ett meddelande så har det gått en bra stund.

Pratade med HTC support och det var dom som sa att Led-lampan ska lysa till man läser meddelandet och inte slockna efter viss tid, är därför jag funderar på om det är knas med min lur.

Hur verkar din One vara, slocknar lampan om du inte läser meddelandet inom viss tid??

//MVH

18. Travolta

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Ja det är jag ganska säker på att den gör. Dock vet jag inte om det är skillnad mellan SMS/mail/samtal osv eller om inställningen gäller samtliga appar.

19. MolleMeck

MolleMeck Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har problem med att få wifi hemma att fungera på min one, fungerade när jag satt på mcdonalds utan problem. Står att jag är ansluten men när jag öppnar tex chrome eller play butiken så har jag inget nätverk, kan tillägga att de fungerar på min nokia n8 men har samma problem med en one s, några förslag?

20. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Kan vara kompatibilitetsproblem med din router. Det sker ytterst sällan, men det kan ske. Skaffa en annan router. Om du bor i sthlm kan du få köpa min fina D-link som jag har över, nu när jag kör på Telias egna.