Fråga: Frågor som inte kräver en egen topic

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Ult, 21 dec 2011.

1. Tobias82

Tobias82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag ska skicka in min Nexus på service då högatalen skorrar enormt vid samtal. Då jag är ny på Android undrar jag hur det blir med alla appar man köpt när mobilen blir helt återställd? Kan man ladda hem alla appar igen från sitt Google konto eller tappar man alla?

2. Droid_308

Droid_308 Guest

Ja det skall inte vara några problem.

3. djungelmums

djungelmums Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo men den låter som att den är trasig. Om jag trycker på bakluckan när det vibrerar slutar det låta.

4. Droid_308

Droid_308 Guest

Min bluetooth verkar paj. Datorn hittar den inte, och symbolen på telefonen är grå istället för blå.

5. Greger0254

Greger0254 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har du valt den som "synlig"?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

6. Droid_308

Droid_308 Guest

Japp, den är inställd som synlig. :)

7. maLic

maLic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fråga: Ser att när man skriver väl långa sms, konverterar den om det till ett MMS. Varför? Betyder det att kosntaden på smset blir som ett MMS då också?

8. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

är du helt hundra att du varit i inställningar och klickat på namnet så att en klocka räknar ner hur länge den är synlig?

Ja det är en gammal sak inom Android, det är för att ett mms är billigare en tre sms enligt dem som kodat Android. Det finns lösning till det, ladda ner en ersättare för meddelande appen.

9. maLic

maLic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha. Tack. Då får jag väl fråga vad det finns för ersättare också då? Helt ny på Android.. :)

10. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Måste säga att min telefon inte verkar göra detta, skickade precis ett meddelande innehållande tecken som motsvarade fyra SMS enligt räknaren, och det skickades som ett SMS, inte MMS. Eller har jag missförstått det ni pratade om helt?

11. maLic

maLic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har inte missuppfattat det. Jag vet inte exakt vid vilket antal tecken som min Nexus konverterar till MMS, men den gör det. Då jag faktiskt har fria SMS, känns det jävligt onödigt att skicka ett MMS. :(

12. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag kikade runt lite i min Mms.apk, och det verkar som att Roman (som gör AOKP, den ROM jag använder) har fixat så att den byter från SMS till MMS när man överskrider antal tecken motsvarande åtta SMS.

Jag blev lite orolig av samma anledning som du, jag messar som en tok, just därför jag vill ha 3000 fria SMS! :)

13. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Jag tog bara ett exempel. vet inte hur många sms innan den omvandlar till mms.

14. Droid_308

Droid_308 Guest

100 % säker. :)

It cant be done. :(

Edit: LOL. Nu funkar det med tethering via bluetooth iaf.
    YES!

Last edited by a moderator: 29 feb 2012
  15. maLic

maLic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fortfarande inte fattat det där med ROM's.. Jag kör orginal. :( Och vet inte hur man bläddrar i filer och sånt där. :/

16. Mahti

Mahti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Hur fungerar USB-otg egentligen? Jag ska åka på 2 skidresor nu och vill gärna ha med mig massor av film/serier, men har inte riktigt fattat vad jag ska ha för något speciellt för att få till det det hela. Krävs det någon speciell kabel eller hårddisk för att kunna se på filmer från disken? Samt kan man koppla in HDDn i en MHL adapter för att samtidigt kunna koppla mobilen till en extern skärm?

17. Pbateman

Pbateman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Köpte mig en Nexus igår och det va ett STORT lyft ifrån min gamla Desire som va omodern redan när den släpptes. Under gårdagen missade jag två samtal plus att jag försov mig i morse för jag hörde inte telefonen. Den är på högsta volym och jag har inte hunnit ändra signal så den kör på original signalen, men seriöst, jag snarkar högre än va den ringer.
    Detta måste väl ändå dom kunna fixa med en mjukvaro ändring eller?

18. Brask

Brask Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Är nog denna kabel du behöver: http://cdon.se/hemelektronik/samsung_usb-adapter_microusb_->_usb_a-14878871

tror det måste vara Fat32 på minnet eller disken. och 4.0.2

Mahti gillar detta.
  19. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

För tillfället måste du ha rootat telefonen och köra ett program typ Stickmount (ska finnas andra med men det är det enda jag testat) för att det ska fungera, Google har sagt att de ska ordna stöd för usb-minnen i en framtida uppdatering men det finns inte som standard idag.

Minnet bör vara formaterat i FAT32 (borde funka med ext4 med tror jag) som Brask skrev om du inte kör någon annan rom där stöd för NTFS eller annat gjorts tillgängligt i kerneln. Och en sån kabel som Brsk länkade behövs också.
    Jag kör själv bara med stock 4.0.2 så det fungerar bara med fat32 för mig men det ska finnas sätt att komma runt det med andra romar.

Sen vet jag inte riktigt om det fungerar med alla usb-diskar, jag har bara testad med en vanlig usb-sticka och den fungerade att mounta och så och sen testade jag min lilla usbhårddisk (utan extern strömkälla) och lampan började lysa på den men telefonen verkade inte märka av något och den mountades inte. Men har inte testat så väldigt mycket heller ska jag säga.

Angående MHL adaptern så brukar de ju kräva extern ström om inte tvn stöder MHL så är tveksam till om det skulle fungera att koppla in usbdisken till mhl-adaptern och sen köra ut det på tvn. Kanske borde testa när man kommer hem.

Last edited: 1 mar 2012
    Mahti gillar detta.
  20. maLic

maLic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyckte också att ljudet var väl lågt på luren. Har dock vant mig vid det nu.
    Det finns en app i market, Volume+. Med den kan du höja ljudet på signalen. Dock blir kvalliten en aning sämre. (Någon får rätta mig om jag har fel, har själv ställt frågan förr.)