Frågor som inte kräver en egen tråd

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av znapie, 11 jan 2011.

1. nexusS

nexusS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Jag startade om telefonen och nu funkar 1 & 3, men någon ny rad knapp finns inte, finns det på era?

Kommer inte ihåg va det står men den kan inte hämta ner data eller nåt sånt, störigt för ja ser ju aldrig vem som ringer utan att klicka bort det!

En till grej ! Jag lyssnar på radioseven just nu och uppe i baren(där sms:en kommer in tex) så spelas det, men hur dödar jag appen? Det spelar ju å är igång tills jag startar om telen :)

Last edited: 9 mar 2011
  2. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Om du kör på 2G nätet (E eller G står uppe vid täckningspilarna) så kommer den inte kunna använda datatrafik under ett pågående samtal.

3. Chigurh

Chigurh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vad heteren appen där man kan se ifall man har några döda pixlar? Och appen som testar telefonens touch?

4. Lullebulle

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

5. Chigurh

Chigurh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

6. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

5st

7. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Du kan själv testa med den eminenta applikationen MultiTouch Tester.

Stämmer.

8. fepposaurus

fepposaurus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. nexusS

nexusS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Hur tar man ett kort på hemskärmen? :)

10. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 761
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    in i market och ladda ner programmet screenshot av Gik Soft, dock måste din lur vara rootad

11. Lullebulle

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

12. r0bb4n

r0bb4n Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en fråga om mail-applikationen som medföljer, alltså inte "g-mail" utan den andra applikationen för icke-gmail... Jag har gjort så min privata e-mail kommer till telefonen via denna app och allt fungerar som det ska. Däremot så sparas inte mina mail i någon form av inkorg. Istället hämtas de och jag kan läsa dem, men när jag startar applikationen igen är de spårlöst försvunna. Ganska jobbigt om man har bokningsnummer osv i ett e-mail.

Kollar man på g-mail-applikationen finns inte detta problem - där stannar allt kvar i inkorgen tills jag själv går in och raderar dem. Och det är alltså så jag vill ha det :) Kan man fixa det utan att byta till en annan mail-app? Tacksam för hjälp!

13. Lullebulle

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

På din privata mail, gå in i inställningar för POP3 och välj att e-post inte ska raderas när dom hämtats över POP3.
    Detta görs inte i appen.

r0bb4n gillar detta.
  14. mercinix

mercinix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Upplever ni också att ljudet när man pratar är riktigt lågt? Jag har volymen på högsta men hör personen svagt ändå, har varit så med alla som jag pratat med. :/

15. r0bb4n

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret! Tyvärr är jag en total mail-amatör och fattar inte riktigt hur detta ska gå till. Som det är nu har jag en mailadress som lyder [email protected] (pp = privatperson), en gammal adress som min kära far vid för ett flertal år sedan skaffade :) Ska jag alltså på något sätt logga in på webmailen och ändra inställningarna? Om det nu finns någon webmail till den adressen, men det tror jag. När jag tar emot mail via outlook på datorn raderas ju inte mailen efter att jag läst dem, borde det inte vara likadant på telefonen per default? Mycket tacksam för hjälpen! <3

16. r0bb4n

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig är det nästan tvärt om, jag blir ofta tvungen att sänka ljudet. Något jag däremot har märkt är att ljudstyrkan varierar en hel del mellan olika samtal så att jag får hålla på att höja och sänka beroende på vem som ringer... Är det likadant om du kopplar in handsfree?

17. mercinix

mercinix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok, hittade en tråd på xda:s forum där det fanns flera som hade mitt o andra ditt problem. Vet inte hur det är med handsfree, använder mig inte av det.

Så övriga Nexus S ägare här lider inte av problem med samtalsvolymen? Då kanske det räcker med att byta telefonen o hoppas på det bästa... jag menar, underbar telefon över lag, bara just telefonens primära uppgift som brister rätt hårt... hah :innocent:

18. Lullebulle

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Outlook lagrar alla mail den hämtar på hårddisken.
    Så det blir att logga in på webbmailen och ändra inställningarna eller ta kontakt med dom som hanterar din e-mail.

19. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

FEL FEL FEL

Inställningen om att radera medlen *EFTER* att den är hämtad till telefonen finns i Mail => Menu => More => Settings => Send & Receive => Send settings => Delete mail on server.

___
    MiniMax (HTC Desire Z, standard ROM, 2.2.1)

Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.

20. brumwald

brumwald Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tycker ni rört till det lite (inte så att någon har fel men lite rörigt bara).

Nyinkomna mail kommer till epostleverantörens server, sen kan t.ex. telefonen hämta dessa mail och by default så brukar (men det kan man ställa in) applikationer i telefonen inte ta bort meddelandena från servern när den är klar (jusst därför att telefonklienter osv. oftast anses vara ett komplement till den vanliga mailen).

Program på datorn däremot brukar by default (men det går förstås att ställa in) ta bort meddelandena från servern när de är nerhämtade.

Så i det vanligaste fallet där du först kollar eposten med telefonen så hämtas nya meddelanden ner, om du sen använder en mailklient på en dator så kommer dessa meddelanden att tas ner igen och sen tas bort. Det betyder att nästa gång telefonen kollar efter nya mail kommer den se att mailen är borttagna och därför ta bort dom från telefonen också.

Själv har jag ställt in mitt mailprogram på att inte ta bort meddelanden som är nyare än x dagar, vilket betyder att jag alltid har mailen från de senaste x dagarna i telefonen samtidigt som mailservern inte blir full (normalt har man inte så mycket uttrymme (men det varierar kraftigt), runt 20-50 MB är inte ovanligt).

r0bb4n gillar detta.