Fråga: Frågor till er som Rootad telefonen

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Dellblod, 28 sept 2012.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Fick telefonen för ca 2 veckor sedan, och jag är lite sugen på att börja roota min telefon, men när man läser lite på XDA så märkte jag att det är ovanligt många som lyckats bricka sina telefoner. Vad tycker ni om S3:an, är chansen att bricka sin telefon stor?

Hur upplever ni batteritiden med ROM's /kernels, jämfört med stock?

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Om du kan följa enkla instruktioner så är S3:an enkel och lägga in recovery på och därifrån är det superenkelt och roota.
    Det finns en sticky där allt står beskrivet.
    Tycker dock att custom kernels inte gör en stor skillnad på batteritiden, mer att du får mer fler möjligheter, tex undervolta och överklockning. Stock kerneln är bra batterimässigt.

SGS3 Tapatalked

3. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det finns altid en teoretisk möjlighet till att bricka telefonen, mne det är ganska osannolikt att man brickar den "för gott", i alla fall när det kommer till samsungs lurar. Varför vill du roota?

4. sqd

sqd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Rootade först sambons S3 efter hon använt den några dagar, gick utan problem (och hur enkelt som helst). Sedan kom min egen ett par dagar efter jag rootat hennes, och jag startade bara min för att se så den fungerade, och hade rootat, installerat CWM och en custom ROM efter 5 minuter från uppstart. Lika snabbt, enkelt och problemfritt som innan. Det jag försöker säga är att det känns som att risken att det går snett är mycket liten, bara man läser igenom instruktionerna helt en gång och förstår dem, innan man börjar.

Jag använde denna båda gångerna:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1695238

Last edited: 28 sept 2012
  5. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tacksam för alla svar jag fått. Jag är inte direkt nybörjare när det gäller root, har tidigare haft s2, samt galaxy nexus och dessa två har vart rootade, utan problem.

Jag ser ingen direkt anledning till att börja roota min s3a, bara det att batteritiden suger. Använder den knappast, dvs telefonsamtal och sms och jag laddar den varje kväll.

Jag har inte ens börjat leka med min s3a, dvs musik,film,spel osv, bara gud vet hur länge den håller när jag ger mig in i detta.