Fråga: Fram och tillbaka pil i Android...?

Diskussion i 'Allmänt' startad av geobjork, 4 feb 2021.

  1. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Finns det någon möjlighet att få fram en verktygsmeny eller navigation bar i Android där man har möjlighet att navigera fram och tillbaka i en app?
    Som t ex, i appen Google Home, man letar efter en bestämd inställning och går ett antal steg framåt för att hitta inställningen. Sen navigerar man tillbaka med Androidpilen nederst på skärmen, men så vill man gå tillbaka till där man hittade den sökta inställningen. Här saknar jag en pil då jag ibland inte kommer i håg vilken bana jag gick för att hitta inställningen.
    Finns det någon möjlighet att få fram en sådan funktion? Antingen en app eller Android inställning?
     
    Last edited: 4 feb 2021
    Kristy gillar detta.
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 005
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Låter väldigt tveksamt om det skulle gå att göra en generell app som löser det problemet.

    Appen som behöver framåtpilen måste antingen stödja en sådan funktion eller så ska appen som emulerar framåtpilen märka av var man klickat för att gå in i en meny och sedan kunna upprepa det klicket på rätt ställe (som kan ha flyttats på sig pga scroll).
     
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Det finns ett antal appar i den riktning, men ingen av dom har framåtpilen.

    Jag har en app som heter "One Button Navigation Bar". Den har många alternativer, dock ingen framåtpil. Den lägger sig över Android Navigation Bar nederst på skärmen, och är inte påverkad av scrolling. Den har bakåtpilen, dock ingen framåtpil.
     
  4. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag har en gammal Samsung Note 2. Till höger om "home knappen" ligger en bakåtpil, och på vänstra sidan en menyknapp. På toppen av menyen kommer det upp en framåtpil. Det är en sådan funktion jag är ute efter!
    Om det här var en Samsung funktion eller Android vet jag inte, men jag kan inte påminna mig att jag har hatt det på någon annan lur senare.
     
    bernard gillar detta.