Framtida Android lur

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Leogbg, 21 jun 2010.

1. Leogbg

Leogbg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Innan jag köpte min X10 Mini, stod jag och funderade om jag skulle köpa den stora Xperia X10 istället. Det är jag glad för att jag inte gjorde även om jag antagligen skulle blivit lika nöjd. Den lilla X10 tar ändå bättre bilder och har bättre interface design.

Samtidigt tycker jag att nästa Android lur från Sony Ericsson måste bli någonting utöver det vanliga. Nokia N8 kommer snart ut och den tar fantastiska bilder med Xenon blixt och Carl Zeiss optik. Andra Sony Ericsson lurar tar ju redan idag bättre bilder än Xperia X10.

Det är också självklart att nästa lur måste ha Froyo som Android version. Den måste också kännas som bättre byggd då iphone 4 verkar riktigt kanon på den biten. HTC Legend är ett annat exempel på en lur som har fantastisk kvalitétskänsla.

Sedan skulle jag gärna se mer innovativa widgets alternativ som på HTC lurar.

2. LFCFredda

LFCFredda Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Okej, vet inte riktigt vad som ska diskuteras här men iphone bättre byggd? Hur kan man bygga en telefon och sätta antennen på ett sätt som gör att man inte kan hålla i telefonen på normalt vis?

Visst tar andra telefoner bättre bilder (vilket du verkar tycka är viktigt), men hur ser resten ut på dom? N8 är väl fortfarande symbian har jag för mig. Skulle du vilja ersätta android med symbian bara för att få bättre bilder?

Angående HTC så gör dom bra prylar. Jag antar att det är sense du menar när du skriver "innovativa widgets"? Jag har alltid gillat deras interface. Hade en X1 före min X10 och utan manila hade den varit värdelös.

3. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

X8 är väl nästa släpp, förväntar mig inget mästerbygge där med tanke på det låga priset, och som det ser ut nu får den ju 2.1 eller möjligtvis 1.6. Froyo kan du nog glömma. ;)
    Storleksmässigt är den ju en kompromiss mellan ultrakompakta X10mini och den stora X10, och det låter ju inte alls fel. Den som lever får se.

4. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

På de bilder på X8 som dykt upp på nätet så ser den ut att vara nästan lika stor/liten som Satio.

5. dust79

dust79 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan du installera Android System Info och se hur mycket RAM respektive ROM som finns tillgänligt för användaren? Det är alltid kul att se.

7. dust79

dust79 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den säger
    Internal memory: Max 212mb
    Ram: Max 165mb