Från gen 2 till gen 2 med tpt

Diskussion i 'Blade' startad av itomg, 30 apr 2011.

  1. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag uppgraderade min telefon till gen2 på det "gamla" sättet och undrar nu om man kan göra om det via det nya sättet? Alltså så att man kan köra tpt när man lägger in cm7 sen. För det kan jag inte nu med min nuvarande gen2 mobil som jag förståt det. Går detta?
     
  2. tryckluft

    tryckluft Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja det går. Har själv gjort det, instruktioner finns på Modaco-forumet.

    Uppgraderade min telefon i Windows med officiella Telia gen2 men förlorade då TPT funktionen.
    Flashade in gen1 enligt vad som stod på Modaco-forumet men förlorade telefonens IMEI nummer! Fick ett nytt IMEI nummer typ 000039xxxxxxxx istället för vad som va från början. Efter många flashningsförsök lyckades jag återställa IMEI nummret. Sedan var det enkelt att uppgradera till gen2 CM7 igen med TPT.

    Gjorde ungefär som det står här, inlägg 4:
    http://android.modaco.com/content/z...n/337902/gen2-to-gen1-after-windows-flashing/

    Det här är mycket riskabelt, jag förlorade som sagt mitt IMEI. Du måste ha filen "Channel1.nvm" från den ursprungliga uppgraderingen till gen2 för att återställa.
     
  3. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Så sålänge jag har channel1.nvm backup så borde jag vara rätt "safe"? Ja jag får göra detta en dag i veckan :P Gjordeä också som du, uppgraderade till gen2 via windows.