Diskussion: Från iPhone till Galaxy Note 2

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Thomas89, 4 okt 2012.

  1. Thomas89

    Thomas89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Hejsan hallå!

    Har beställt en Note 2 från tele2 som bör vara i mina händer under nästa vecka!
    Har använt iPhone i ca 4år (sen iPhone 3G kom ut), och nu skall jag säga hejdå till iPhone4 och iOS för att bli en stolt ägare av en Note 2:a!

    Undrar om fler här har gått från iPhone/iOS till Note2/Android?

    Hur funkar de för er, är ni nöjda eller ångrar ni er?

    Det ända jag känner att jag kommer sakna är nog iMessage, i övrigt så tror jag att jag kommer bli helnöjd! :D
     
  2. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Imessage, det är?
    Skickar du sms till dig själv? ;-)
     
  3. Robbson

    Robbson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    iMessage = gratis sms mellan iPhones.
     
  4. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Ok.. Använd whatsapp.
    Skicka gratis sms/mms.. Funkar även att skicka till iPhone.

    Gratis
     
  5. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 268
    Mottagna gillanden:
    468
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    även viber funkar :)
     
  6. Paulie

    Paulie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag gick från lång användning av Iphone till Note2. Har haft den nu i 4 dagar och är riktigt nöjd med mitt val :) Alla möjligheter som finns är riktigt trevligt för att göra den så personlig som möjligt.

    Sen som iOS användare har man ju alltid hört hur laggigt Android är. Men måste säga att JB är riktigt mjukt och fint, vilket gör att hela telefonen känns rapp med bra respons.

    Imessage är ju smidigt framförallt med bilder, men som sagts tidigare är ju whatsapp ett bra alternativ.

    Det enda jag kan känna jag saknar är lite bredare utbud på spel, iaf i min smak av spel. Men det kommer säkert bli bättre med tiden :)

    Batteritiden är ju helt otrolig, igår använde jag den RIKTIGT flitigt hela dagen bara för att testa. Från klockan 7 till 22. Då kollade jag på film med barnen, spelade spel, surfade, sms plus all lek med pennan och inställningar... När jag la mig hade jag ändå runt 30% kvar.

    Jag ångrar iaf inte mitt val att lämna Iphone för denna fantastiska skapelse :)
     
  7. minh

    minh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    jag kan bara säga så här..
    min första iphone är en 3g som jag sålde lika snabb igen men sen har frugan kör iphone ändå till 5:an kom ut å nu har hon oxå lämnat den och vi byta och jag kör den då å då... och det enda jag saknar är ju jailbreak på den med alla gratis program å tweaks man kan ladda ner å det är typ allt! du kommer inte ångra dig! förutom med att ladda ner gratis appar när du har jailbreakat din! jag vet inte om root på android är samma sätt har inte forskat så mkt i det...
    det är min egen åsikt...
    och nu när jag har en note 2 å kolla tillbaka på iphone 5 säger jag bara...
    hur kan man klara sig på en sån liten skärm???!!!
    måste ju ha läsglasögon... hahahaa (kidding)
     
  8. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Känslan av att se film på GNote2, oöverträffbar!

    Och som andra redan sagt, iMessage är exakt samma som Whatsapp, som även finns till iOS för en liten summa.
     
  9. Torpartrollet

    Torpartrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Saken med Android är att du inte behöver "Jailbreaka" den för att den ska vara "öppen". Det är det från början.
    Alla möjliga tweaks och de flesta appar går att få tag på gratis utan root.
     
  10. Thomas89

    Thomas89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Mitt abonnemang har redan obegränsat med gratis sms, så det är inte det jag kommer sakna i iMessage.

    Utan just "Levererat / Läst (klockslag)"-rapporterna, och hur iMessage är inbyggt i standard-sms-appen, och hur alla redan har iMessage utan tilläggs-appar.

    Använder redan nu Whatsapp på min iPhone, och det är väl ingen höjdare i mitt tycke.
    ...

    Kul att se att folk som gått från iPhone till Note 2 faktiskt är nöjda!
    Tror även jag kommer tillhöra den kategorin så fort jag väl får hem min lur! :D

    Hur är bytet i sig?
    Är det svårt att lära sig när man är helt insyltad i iOS, tar det lång tid att lära sig skriva på tangentbordet när man är så van vid iPhone's tangentbord?
    Och framför allt - hur är musik-appen om man jämför med "iPod-appen" i iPhone?
     
  11. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Ladda ner Samsungs egna Chaton, den bästa av alla och har massa funktioner. SMS/Röst medd/skicka bilder/video o.s.v. Tycker synd att inte många känner till denna fantastiska app och Samsung borde inkludera det i alla Samsungs lurar direkt från början.
    Tangentbord är bara testa sig fram, finns säkert iPhone liknande om man vill.
     
  12. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Läste hur många negativa kommentarer som helst på play. Läskiga kommentarer! Hoppas att ni kollar där innan ni installerar den!

    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  13. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Folk överdriver, vet inte hur det är med S3, men på min Note1, så installerade jag själv appen när den släpptes i beta stadiet och kan avinstallera när jag vill.
    Sen behörigheter, är det inte heller konstigt, då appen har väldigt många funktioner och behöver behörigheterna till använda dom.
    Har använt den sen i beta stadiet och har inga som helt problem med den.

    Av alla messenger apps, så är chaton den bästa av alla som jag använt och slår längder jämfört med Whatsapp. Chaton är mycket mer än bara vanligt messenger app och kan mycket mer än whatsapp eller andra apps klarar av.

    Men det är upp till alla att välja vilken man vill ha, istället för flera appar för samma funktioner som chaton har och själv väljer jag en app istället än flera.
     
  14. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    enbart en vanesak, fick min Note2 senare än jag ville. :)
    Fick den 4/10 och kör olika mobiler från dag till dag normalt när jag inte hittar något jag blir fast vid. Note1 var min favo. kördeden i alla väder men sedan den tiden har det kommit många roliga, kört IP5 sedan 28 när den kom ut tills igår då jag fick min Note2 och känns skönt komma tillbaka på en "stor" mobil igen. :)
    Ang. whats app så kör jag själv den också och gillar den, eftersom det är många som kör den.
     
  15. Spelberg

    Spelberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har kört iPhone sedan start och har länge varit helt "frälst". Nu funderar jag dock på att byta främst för att jag vill ha en mobil med större skärm. Jag har läst spalmeter av text om Note och den låter verkligen som något för mig. Det enda jag tror jag kommer sakna är Apples AirPlay som jag använder dagligen både för musik och film. Finns det något liknande för android?
     
  16. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Allshare Play är kanske motsvarigheten. Läser du om detta kanske du kan avgöra om det är något liknande.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
     
  17. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    På Android har du samma frihet som jailbraik från start.. Vill du gå Ännu mera in i systemet så kör du root..då kan du byta rooms och leka hur mycke som helst!
    Gratis program :D Hehe de finns en uppsjö av sånt.. själv kör jag Mobilism appen.. sök så lär du hitta ..
    Ärligt talat så fattar jag inte som du säger hur fan folk kan köra på 3,5-4 tums skärm.. ja kan aldrig smsa på en sån skärm utan och skriva en massa fel...

    Det är ren "skitsnack".. en del gnäller på allt.. ja har använt den, frun och kompisar m.m ingen har gnällt.. Alla är nöjda och använder den dagligen.. jag tog bort den då jag har fria sms/mms..

    Hoppa in till android världen.. du lär inte bli besviken.
    Ang airplay så har du mer motsvarigheter faktiskt!
    Via dlna t.ex så har du allshare och en massa andra appar..
    Allshare cast för att spegla bild och ljud.. funkar kanon.. har den själv
    sen NFC .. och nu kommer ju komma en massa enheter, högtalare m.m som dem till nya Lumnia där man kan synca via NFC..

    Med note 2 redan från fabriken har du alla dessa installerade.. ja kör google musik och har en massa gratis låtar där...
    nya noten och s3 kan du till och med dela din skärm till fler telefoner samtidigt.. kolla reklam filmerna på s3 och Note 2. så ska du se
    lycka till