Fransk version

Discussion in 'Xperia arc - Allmänt' started by Mabrotnosh, Aug 14, 2011.

1. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Enligt ett utslag hos ARN så blev något företag ålagt att ge personen en svensk manual och det vill jag påstå att netonnet har gjort när du kan ladda ner den från hemsidan, men visst du får den säkert utskriven om du klagar, min fundering är bara varför du inte klagade direkt?

Last edited: Aug 14, 2011
  2. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Personen du pratat med måste ha rök något olämpligt.

Kan ju annars alltid ringa till SE support, så kan du säkert få info om närmaste service ställe. SE ger ju 2 års fabriksgaranti på sina telefoner och att din råkar vara "fransk" tror jag inte skall spela någon roll (grantin tror jag gäller world wide).

Kan upplysa dig om att Pixmania likt NetOnNet också säljer produkter med främmande språk (oftast franska).

3. twisted

twisted Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ring Sony Ericsson och hör vad dom har att säga om det. 013-24 45 00 är numret till deras support.

Skickat från min telefon

4. Mabrotnosh

Mabrotnosh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Aldrig mer att jag handlar på net on net. Ringde till kundombudsmannen, frågade om de verkligen får sälja franska telefoner. Han svarar då att genom att sälja franska telefoner så kan vi erbjuda våra kunder längre priser då inköpspriset för en fransk telefon är lägre än för det svenska. En arc kostar överallt idag 3990, med andra ord säljer de det franska telefonerna till samma pris som alla andra som säljer svenska. Jag har heller inte rätt till en ersättningsvara då telefonen är under reparation. Ringde sedan till en konsumentrådgivare som talar om för mig att tar reparations ärendet mer än 2 veckor har jag rätt till ersättningsvara- reparationen hos net on net skulle ta 2-3 veckor, men net on net har tydligen sina egna regler och lagar, någon ersättningsvara har jag där inte rätt till.

Men eftersom kundombudsmannen säger att de kan erbjuda lägre priser då inköpspriset för franska telefoner är lägre, så har de gjort sig skyldiga till falsk marknadsföring, för telefonen är inte billigare.

Fy fan för net on net!

Kommer att skicka in telefonen på lagning, får se vad som händer när jag får tillbaka den. Skulle inte förvåna mig om jag får tillbaka en telefon som har fuktskador eller att de säger att jag har misshandlat den.

5. Hubbatix

Hubbatix Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fy f*n vad surt, lämnar helt klart en bitter smak i munnen... Speciellt om de inte är billigare än andra. Du kan ju alltid skriva en liten review om Netonnet på t.ex. Prisjakt. Jag var på vippen att köpa en lur från Pixmania en gång (länge sedan) men blev avskräckt pga av de många missnöjda kommentarerna på Prisjakt. De kör ju lite samma stuk fast jag tror att de till och med levererar från Frankrike. De som skriver positiva kommentarer är ju oftast bara de som aldrig haft något problem med produkterna, dvs de allra flesta, medan de som har fått ett måndagsex eller dylikt upplever det som väldigt frustrerande att ha med företaget att göra. Aftersales är ju minst lika viktigt som prisnivå eller frakttider, IMO.

Lycka till och hoppas att du kan få njuta av telefonen så småningom. :)

6. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Pixmania är ju ett franskt företag så...

Hubbatix likes this.
  7. Hubbatix

Hubbatix Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Absolut en poäng, men det var mer ett exempel på att jag blev avskräckt tack vare dess omdömen på Prisjakt än en jämförelse Pixmania vs. Netonnet. Men tack för förtydligandet. :)

8. SirMacke

SirMacke Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    ROM:
    10.0
    Nu har jag fått uppdateringen till min franskimporterade Arc!
    Men uppdaterar inte OTA, fixar när jag kommer hem ikväll. :)

9. Scribe

Scribe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för den! :)

10. ppx10

ppx10 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Står FR på min kartong åxå...tyckte det var skumt...

11. stoffe20

stoffe20 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Råka osså ut för detta när det gällde min SE Neo som köptes därifrån skrev på prisjakt att jag kände mig lurad osv att man inte få info om att det därefter blev jag kontaktad av deras kundombudsman på netonnet och så här sluta det kopierar från prisjakt.
    Kan tillägga att jag fick kompensation och en SE Arc från netonnet istället och det var jag nöjd med.

Hej igen efter att skrivit här kontakta jag kundombudsmannen
    Björn Gustafsson på Netonnet och han gav mig flera alternativ för att reda upp strulet som blivit. 3 Dagar tog det från kontakt till jag kunde åka till lagershopen i Malmö och allt var löst otroligt smidigt och professionellt Får tacka Björn Gustafsson för hjälpen och även Netonnet Malmö för all hjälp så här behandlar man kunder!