FroYo 2.2... om 2 veckor.. oväntat..NOT!!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av zeke.one, 30 sept 2010.

1. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Telefonerna levereras med JM2 dock, och det är det man fick via kies test-mode. :D

Jag antar att anledningen till att de inte släppt något är att de är rädda att folk ska marschera till butikerna och lämna tillbaka sina telefoner för att GPS inte fungerar trots uppdatering. Alltså minimerar de antalet återlämnade telefoner genom att inte släppa en officiell uppdatering innan de anser det åtgärdat, vilket innebär med froyo. Det är fullständigt logiskt, men jäkligt trist på samma gång.

Last edited: 30 sept 2010
  2. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

min telefon fungerar bra med orginal, visst kan den ta någon sekund på sig ibland men mer än så är det inte.

jag håller på en del och klockar datorer och ser alltid samma sak där när det gäller drivrutiner. släpper ett företag en produkt som inte lever upp till förväntningarna så skriker alltid folk att en ny drivrutin kommer fixa allt och prestandan kommer mångdubblas, tråkigt nog händer det aldrig. kanske på något program där prestandan låg långt under resten av gruppen.

hoppas att froyo kommer göra allt snabbare och ge tillgång till lite extra funtioner men att allt kommer bli gudomligt vet jag att det inte kommer bli.

JF3 vet jag är dålig men min version(som borde släppas på kies) JM1 fungerar väldigt bra, lite lagg, gpsen fungerar hyfsat, aldrig låsningar eller missade samtal eller andra underligheter.

3. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag hade inte gnällt om samsung åtminstånde hade släppt nuvarande firmware som finns i nyare Galaxy S för flashning, men att sitta hemma med en firmware som är gammal när man vet att nya telfoner som säljs har nyare firmware känns inte OK, ska vi behöva sälja våra Galaxy S och köpa nya bara för att få samma firmware som finns i nyare telefoner?

4. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Instämmer till fullo.

5. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    root och laggfix. .. från 896 till 2178 i quadrant.. är nöjd... och kan nu vänta på Froyo... ingen bråska Samsung... hårdtesta och släpp en klockren Froyo när det är dags... :)

6. Perka

Perka Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag testade 2.2 men flashade tillbaka till XWJM8 som funkar fint. Med lag-fix :)
    Tror inte att 2.2 kommer vara så mycke bättre, och så är det ganska krångligt att roota och lag-fixa 2.2. (För mig som är lite noob;) )
    Så än så länge håller jag mig till XWJM8

Peace

7. amiraoussama

amiraoussama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hellre att vänta 2-4 veckor och får 2.2 perfekt än få den imorgon och få den buggig eller att folk här kommer klaga att den är buggig..har ni väntat i 1-2månader då kan ni vänta 3veckor till eller ?

8. 112

112 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det minsta samsung kan göra är att säga exakt hur det går med froyoutvecklingen och vad i helvete det är som händer.. 4 månader med en buggig telefon är INTE ok

9. Adiis

Adiis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är inte något snille på android men det var inte svårt då folk släppt enklare "varianter" på allt det där ;) jag tyckte också att det var jobbigt I början men med xda folket löser man allt synd för alla att qwas inte fixade sv guider på jpk ;) då han förklarar jävligt bra på småfrågor som man annars har ;)

10. amiraoussama

amiraoussama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja har oxå en SGS och har aldrig haft problem med 2.2 eller 2.1 så ingen aning varför det finns många som klagar ? Ja kör just nu JM8 och inga problem där...inga fix och ingen root eller nått :) Är nöjd samsung kund..hellre SGS än iphone kan jag säga..själv jobbar jag med att reperera iphone och vi har fått in sååååå många...så nej tack till iphone and SGS FTW :)

11. jeddy3

jeddy3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tror inte det är de tre veckorna som är det största problemet, utan ovissheten om när den kommer och alla "löften" (allt från officiella till halv-officiella och oseriösa) om när den ska komma.

Vissa har haft den från början av sommaren (nåt sånt?) och samsung går hela tiden ut igenom olika kanaler och säger att "nä ...men under sommaren" kommer det uppdateringar med fixad gps och svenskt swype eller vad det kan vara. Sen är det "nä ...men i slutet av sommaren" sen är det augusti, 23 september, slutet av september, två veckor till...osv

12. Jakay

Jakay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har då fått uppdatering från JF3 till JM1 via KIES, utan test-mode (som jag inte ens vet vad det är).

13. Kristers Bensin

Kristers Bensin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Problemet med 2.2 är att det inte finns några källkoder till den ännu. De kommer troligtvis släppas ett tag efter officiella 2.2 .

14. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Men du har inte en nordisk telefon.

15. junkan

junkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Hmmm, vad nöjd jag är över att jag sålde min och köpte en sådan där man inte får nämna vid namn.

Idag skulle jag nog valt en desire HD kanske.

16. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Bra att du är nöjd, fast Galaxy S har nog haft 2.2 ett hyfsat tag innan den andra luren får Flash. ;)

17. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Skönt att fler än jag faktiskt är nöjda med sina sgs

18. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har haft min SGS i tre dagar nu och jag är riktigt nöjd.
    Hade en Hero innan. Jag är sugen på att flasha in 2.2 men fy fan vilken röra det är om man är van med att flasha en Hero! Jag har läst och läst och testat utan önskat resultat.
    PIT, PDA, JM1, JF1, JPK, JPH o Odin..

Vad är det för fel på lite roligare namn på en rom? ;-)
    (nu är jag säkert helt ute och cyklar, JPH kanske inte är en rom men det är så jag har uppfattat det :-p )

Hur som helst så blev även jag lite besviken på att den är försenad, men det är bara till att hålla ut. Den kommer iaf!

19. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    kan utan större tveksamheter säga att det är en av dom bättre telefonerna som jag haft genom åren. nu är jag visserligen rätt novis inom androidplattformen men har fått oerhört positiva intryck och har allt eftersom kommit underfund med vilka potentialer som det finns :)

20. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

när froyo väl släpps kommer det väll 2 st uppdateteringar, en som givetvis är froyo och en som är ny FW som fixar allt...eller det mesta iallafall? eller kommer FW'n ligga inbakad i froyo?