Froyo 2.2 till SGS är LIVE!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Mundane, 15 okt 2010.

1. bainit

bainit Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har samma j-la problem med firmware-uppdateraren i Kies och har haft i en månads tid. Hittar ingen lösningen på det.

Vet någon om vart man kan hitta filerna så att jag kan uppgradera med Odin istället?

2. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Fantastiskt angående pressmeddelandet att norden är först med Froyo!! Har vi klagat mest kanske? Eller är svenska Samsung väldigt bra på att göra sin röst hörd i Korea?

I vilket fall, den är ordentligt seg, även efter total rensning. Men nu när jag börjat återställa appar och allting så känns det som att den blir snabbare och snabbare.... Känns bra, men det är inte toppen än.

3. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Instämmer.. konstigt nog så börjar min också kännas snabbare.. Inte långt ifrån hur den var innan Froyo.. Stackaren kanske behövde lite tid att jobba upp sig :D

4. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB
    ROM:
    iOS 18.5
    jag använde 803, är de samma JP6 som släpptes på http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm, den man man uppgradera via kies?

5. Herrolsson

Herrolsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kies säger åt mig att jag inte har tillräckligt med lagringsutrymme :/ Är det i telefonen eller datorn den menar?

6. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

JP6:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=807351

7. Veinless

Veinless Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Synd man sitter på jobbet och inte har tillgång till en windowsdator :(
    Har någon som inte har 3-knappskombon, uppdaterat till Froyo för att se om de löst det nu?

8. carl-

carl- Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det värt det då?

Om allt laggande tidigare berodde på filsystemet så är jag inte särskilt förvånad att dom inte fixat detta. Att byta filsystem är ju uteslutet, min tanke om varför dom valt att använda sitt ruttna filsystem istället för ett riktigt linux fs är att det skulle vara lätt att få det att funka med windows, dvs att det skulle vara lätt att få till en plug and play i windows.

Som jag ser det är jag helt ointresserad av detta det enda skälet att jag inte applicerat voodoo på 2.1 är att jag vetat att jag skulle bli tvungen att konvertera tillbaka innan jag skulle kunna uppgradera med kies.

Men nu undrar jag, vad är det som är så bra som man får med 2.2. Ingen verkar ju särskilt entusiastisk över bugfixar eller prestanda, vad får man, vad har samsung gjort??

9. Malx

Malx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

RFS har inget med plug and play i windows att göra. Den delen är ändå partionerad med FAT32.

10. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

11. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Carl: Läser du bara inläggen från Alvin, Skruven och Husknuten?

De har inte bytt filsystem men JP6 fungerar mycket bättre än de gamla för mig även utan lagfix och det har gjorts många bugfixar.

12. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB
    ROM:
    iOS 18.5
    JP6 lägger man ju in via kies ju eller?

13. carl-

carl- Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

RFS inget med windows att göra??

Vad är då skälet att man använt RFS? Det jag förstått är att att RFS i princip är ett journalförande fat fs. Därför har jag inte alls gillat tanken med ext2 som används för oclf klart man alltid får bättre prestanda på ett fs som saknar journal men vill man ha det.

Enda skälet jag kan se att man kör RFS är att deras gubbar som utvecklar kies skulle få ett lätt jobb samt att filsystemet skulle gå att manipulera lätt inifrån windows (ext drivare i windows var nåt jag tippar dom ville undvika).

Men om du vet varför dom valt rfs istf ext3/4 som är native linux fs får du jättegärna förklara, jag är väldigt nyfiken, en sak är säker prestanda var inte skälet, samt journal finns i andra fs.

14. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon vänlig som kan hjälpa kanske. Jag har lagt in froyo och sedan gjort en återställning. Sedan har jag laddat ner appbrain från market för att på ett smidigt sätt få tillbaka alla min appar. Problemet är att jag inte kan synka mot Appbrain. De enda apparna som visas är de jag har på min telefon. När jag försöker signa in med google account så kommer webläsarfönstret upp och det laddar en kort stund men sedan slutar det och sidan förblir blank. Hur ska jag gå tillväga?

Mycket tacksam för vägledning...

15. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Det här var ju en positiv överraskning. Jag trodde att vi skulle se nya lurar säljas med froyo samtidigt som asien och resten av europa fick det medan vi svenskar med JM2 snällt skulle få sitta och vänta till jul.

Samsung kanske har fattat att man inte skapar nöjda kunder på det sättet helt enkelt.

16. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Har ingen aning om hur man lägger in JP6 med Kies. Jag antog att eftersom du skrev att du lagt in JPH med Odin och pit 803 även tänkte uppdatera till JP6 med Odin. Har ingen aning om hur man uppdaterar med Kies från JPH eftersom jag själv inte använder den.

Vet inte om det är helt okomplicerat att med Kies gå från JPH till JP6, men någon annan här kanske har ett bra svar?

17. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej nu kunde jag signa in...men jag förstår fortfarande inte hur jag får över alla apps som ligger på mitt konto på appbrain.

18. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Jo vi har förstått att du trodde det ;-)

19. Newages

Newages Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kolla i Appbrain om du har 2 st applistor unde !dina applistor" den översta är den gamla.
    Kopiera den gamla till den nya, uppdatera telefonen och installera allt igen via Appbran

20. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Du har pm.
    Vart ändrar man product code i kies?