Froyo 2.2 till SGS är LIVE!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Mundane, 15 okt 2010.

1. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

hur ändrar man prduktkoden?

2. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Humor! NÄr det var dags att välja tidzon fanns förstås inget Stockholm, men däremot Grytviken

wiki:
    "Idag är orten bebodd av enbart två personer, som jobbar i museet och souveniraffären."

3. bjare

bjare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det låter ju helt galet att man måste göra en fabriksåterställning :)blåsa hela telefonen om jag förstått det rätt) för att uppdateringen ska bli rätt och komplett.

Jag tänker inte göra något förrän det inte behövs även om jag vill ha 2.2. Tänk om man skulle behöva formatera hela datorn för att Microsoft skickar ut uppdateringar av Windows. Hål i huvudet! Gör om gör rätt!

4. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Ja, herregud om man skulle behöva blåsa datorn när man uppgraderade från Vista till Windows 7. Hål i huvudet!

Vänta lite...

5. calm

calm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nu är det ju inte bara en uppdatering utan en uppgradering av OSet. Visst går det att uppgradera Windows också, men i de allra flesta fall så är det mycket bättre att installera om.

just my 2 cents

6. carl-

carl- Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Installera om windows != installera om android

Android är avsevärt mkt mer ett linuxsystem än har nåt med windows att göra. Linux har jag använt i väldigt många år och uppgraderat utan att alls ta bort några personliga inställningar.

Så att dom inte lyckas ser jag som lite kass iallafall måste jag säga.

7. Hannuse

Hannuse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tankar angående ominstallation

Hej.
    Jag tror att många problem härstammar från att telefonen uppdateras istället för att ominstalleras.
    Operativsystemet i den kan nog jämföras med en dator, och om man till exempel uppdaterar från Windows XP till Windows 7 så får man problem, alltid med någon applikation, eller med hela operativsystemet.
    Att föredra är att formatera hårddisken, installera operativet, och sedan lägga på applikationerna.
    Mycket skräp bibehålls i register och filer.
    Eftersom dessa små telefoner innehåller ett operativsystem likt en dator, så tror jag att den säkraste vägen att gå är att köra en ”factory reset” INNAN man uppdaterar firmware/operativsystem.
    För en del går det naturligtvis bra i alla fall, men för en del går det sämre.
    Sedan kan det naturligtvis bli strul i alla fall, men om man vidtager försiktighetsåtgärden med att först fabriksåterställa telefonen så har man i alla fall plockat bort en parameter som kan ställa till med problem.
    Så många problem tror jag lika gärna kan bero på applikationer som inte fungerar korrekt efter uppdateringen, likväl som det naturligtvis kan finnas hårdvaruproblem.
    Men om vi utgår från att hårdvaran är tämligen likvärdig så tror jag att problemen i de flesta fall inte beror på Samsung.
    Det var bara några tankar från mig, eftersom det verkar som att många har fått konstiga felyttranden.
    Och hur knasigt man än kan tycka att det är att man måste rensa telefonen så bör man nog beakta att den är en liten dator.
    M.V.H
    /Tobias

8. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

9. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Jag vet inte om jag vill uppdatera luren atm, känns sjukt onödigt att behöva köra en wipe på luren..
    och något lurigt hände när min broder körde updaten, hans telefon vägrar starta efter den..
    nån som har upplevt det? :o

10. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

11. Difrenze

Difrenze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur funkar det med betalapps om man gör en factoryreset? kan man ladda ner dem igen kostnadsfritt sen eller måste man köpa dem igen?

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det funkar bra förutsatt att du använder samma google-account när du sätter upp telefonen igen. jag har installerat alla mina utan problem

13. antek

antek Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har problem så in i norden med att uppdatera.
    Har lyckats ändra i Regedit nu och värdena stämmer när jag kör igång uppdateringsprogrammet, men inte f*n händer nåt för det heller?!
    Ska man köra en fabriksåterställning innan installationen också, eller är det efter installationen? :-O

14. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    SIXPERIENCE 2.0 S6 Edge+ Port
    Info:
    Touchwiz
    är I9000XWJP6 den officiella froyo 2.2?

15. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Japp för norden är det den.

16. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    SIXPERIENCE 2.0 S6 Edge+ Port
    Info:
    Touchwiz
    okej nice:) så då behöver jag inte använda kies för jag installerade ju den igår via odin:P

17. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Någon som vet hur man gör så att mobilen vibrerar (taktil feedback) när man trycker på knapparna på mobilen? Jag hade så på 2.1 men hittar inte inställningen i 2.2.

18. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Lite pinsamt, men hur uppdaterar man till 2.2 , och gäller denna uppdatering för alla telefoner, för vi har både en svensk och en Tysk telefon. Är Kies ett program man laddar ner innan dess?

19. ghorge

ghorge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör Kies nu för första gången för att uppdatera. min kies ver är 1.5.0.80

Men det står att den senaste versionen att uppdatera till är JM1 !!!!

Jag har JF3 säger den

vad ska jag göra? jag har ej uppdaterat sedan jag köpte. Och jag vill ha den officiella 2.2 Froyo.

Tack snälla svar uppskattas

Jag köpte min hos e-shop (svensk e-handel från Uddevalla) ingen sv. manual var med

Last edited: 15 okt 2010
  20. sebban80

sebban80 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag försöker uppdatera och trycker på "Upgrade" så får jag efter ett tag ett felmeddelande:
    "Firmware upgrade cannot proceed. Firmware upgrade will close."
    Sedan krashar firmwareupgradeprogrammet och jag måste döda det via Task Manager.

Ganska ny lur, har inte rootat eller installerat launchers eller lagfix eller nånting. Nån som har några idéer på vad jag kan göra? Kör Win 7 64-bit. Version 1.5.3.10093_80 på Kies (Jävla skitpogram!).

Hjälp! :)