Froyo 2.2 till SGS är LIVE!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Mundane, 15 okt 2010.

1. Brundin

Brundin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Kör en factory reset, via 3 knapps kombon. Den man gör i inställningarna är inte lika effektiv..

Du gör de för att rensa gamla spår av den tidigare mjukvaran..Först då märker du hur snabb telefonen blir :)

Funkar inte 3knapps kombon slå in detta nr *2767*3588#

Last edited: 16 okt 2010
  2. ghorge

ghorge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Brundin: # om man gör fac. reset tas alla program, SMS, och sånt automatisk bort ???

# Jag ser ingen Market efter uppdateringen till Froyo, vad göra???

testade flash gick så snabbt, SVT och aftonbladet flash fungerade utmärkt.

tack

3. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Alltså, spelar det någon roll om man gör sin factory reset före eller efter uppdateringen? Tänkte om nåt var att föredra..

4. Hasse_s

Hasse_s Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Den koden fungerar inte ?

5. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Inte för mig heller.. :P

Gjorde det via inställningarna istället.. nu har jag ett annat problem. Kies säger att uppgraderingen inte kan fortsätta innan den ens börjat. WTF?

6. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    SIXPERIENCE 2.0 S6 Edge+ Port
    Info:
    Touchwiz
    men använd odin och ladda ner I9000XWJP6 den hära för de är ju senaste 2.2:P svårare än så är de inte:) för kies suger de är alltid nånting fel med kies

7. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    267
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Jo, och därför jag fått köra in KiES på min Spelpartition med Win 7. Men måste säga att KIES just idag är ett fantastiskt stabilt program. Var en styggelse innan men nu har de duktiga programmerarna till och med gjort det smärtfritt att installera på ett 64 bitars system. Måste buga och bocka att de verkligen ansträngt sig på Samsung och lyssna på sina kunder med lite nyare operativsystem. Nu vet de om att vi finns. Tack Samsung, ni är fantastiska.

Skulle inte förvåna mig det minsta att de fixar till så KIES kan köras, i alla fall, virtuellt i Linux. Detta fantastiska gäng kommer slå både Nokia och SE på fingrarna. Bäng, bom, slash och frälsa oss från onda ting som Windows.

Är de elaka ryktet sant: Att Windows Mobile 7 är lättare att hantera från Linux än Android?

Hur är det för er med OsX? Klarar ni er utan BootCamp.

Last edited: 16 okt 2010
  8. 112

112 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag undrade samma sak förut, chansade på före och min fungerar bra :)

9. jfg

jfg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fungerar bra. Gjorde samma fast jag använde MyPhoneExplorer för att plocka fram Vending.apk (hade tyvärr inte Astro eller liknande innan och med Market borta är det lurigt att få in någonting. Alla installationslänkar jag kunde hitta hänvisar till Market, även officiella hemsidan).

Uppgraderingen i övrigt fungerade klockrent för mig. Inga problem.

GPSen fungerar klart bättre än i 2.1:an vad jag sett så långt. Inte gjort någon kraftig test ännu. Nu låser den och håller kvar satelliter i GPSTest. Innan så hoppade de fram och tillbaka hur som helst. Kan även få mottagning inomhus där det tidigare inte fungerade.

Upplever inte att telefonen är långsammare på något sätt (möjligtvis lite snabbare?).

Klart bättre tangentbord. Saknade helt klart en smidigare markör tidigare. Går nu även att skriva siffror genom att trycka och hålla in tangenterna i översta raden, samt specialtecken genom att trycka och hålla in punkt. Mycket smidigt!

Det negativa var att Market försvann (men gick som sagt att få tillbaka enligt metod ovan), startskärmarna försvann samt att alla appar blev sorterade i bokstavsordning istället för den ordning de var tidigare.

För en smidig uppgradering rekommenderas:
    - installera Astro Filemanager
    - notera hur dina startskärmar ser ut (om du vill ha tillbaka allt som förr)
    - uppgradera med Kies
    - ta tillbaka Market genom att köra Vending.apk enligt ovan
    - skapa om startskärmarna som de var innan uppgraderingen

Om du är vill vara på säkra sidan, dra också in MyPhoneExplorer och kör en backup på kontakter osv innan du börjar uppgradera.

10. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Nej, telefonen kommer fortfarande att vara från tyskland, dvs tysk. ;)

11. bunkern

bunkern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag blev inte klar med min hämtning, men Kies vill att jag ska återställa telefon ändån? Blir så jävla less.

af, jag trycker OK där så står det under "lista på enheter som kräver återställning av den inbyggda programvaran" så under där står GT-I9000 och att uppgraderingen av inbyggd datumprogramvara misslyckats. SEn i röd text att uppgradering av programvaran krävs. Sen en knapp där det står "Återställning". Jag trycker på "Återställning" och då är det 3 steg bl.a det sista "Växla enheten till återställningläge och sätt sedan i kabeln igen. -Växla till återställningsläge med avknapp ned volym och hemknapp. Problem: DET FUNKAR INTE PÅ TELEFONEN.

Har även prövat att strunta i 3-knappskombon och kört nästa direkt. Då stannar den efter Hämtning och säger att jag ska försöka igen senare:S Dvs den startar inte "uppgraderingen" SKit...

12. Whoopi

Whoopi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu behöver jag lite hjälp! :-)

Får inte uppdateringen att slutföras. Kommer en bit in tills Kies rablar ur sig: "det gick inte att konvertera till uppgraderingsläge".

Tilläggas bör att jag aldrig lyckats få telefonen att fungera i nedladdningsläge pga att datorn endast hittar den i "vanliga läget", Windows XP SP2. Detta trots ominstallationer av nya drivrutiner etc. Kan det ha nåt att göra med att jag endast har USB 1.1 på datorn? :-D

Tfn är en malaysisk JP3.

13. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Har du möjligtvis ändrat hur många rader eller kolumner med ikoner LPP skall visa? I så fall skulle det ju kunna vara så att den *är* i rätt format, men att din skärm nu rymmer mer. Du kan prova att skala om den genom att långtrycka som om du tänkte flytta widgeten men släppa den på samma ställe så den blir gultonad och sedan dra i nedre högra hörnet och avsluta med "Tillbaka"-knappen när du är nöjd.

Annars har jag ingen susning vad som kan vara fel.

14. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Inget Market? Lösningen är enkel & nu funkar Froyo guld

Tack till det geni här på forumet som gav lösningen att helt enkelt installera Astro File Manager, hitta vending.apk, installera denna och då är Market där igen! ....kör Froyo nu, funkar finfint, lite andra färger, rullar på toksnabbt och inga krångligheter eller lagg i att skrolla bland programmen (som vissa har rapporterat).

Har faktiskt inte återställt eller någonting, kommer göra det, men inte idag. Nu är Froyo live i min Samsung Galaxy S utan återställning och jag ska luska ut vad som är nytt och se om det verkligen är så bra som alla säger :) :teeth:

15. T0TORO

T0TORO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Laggar youtube för dig?

16. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Nej ingenting laggar so far. Det enda jag undrar är att jag har fått någon ny app som heter Press Reader som jag inte lyckats lista ut vad den är till eftersom "den snart är tillgänglig"

17. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280

MINA ENHETER

Den är nog till för att läsa Ebooks, tidningar och tidsskrifter.

Man kommer kunna prenumera på alla världens dagstidningar i mobilen senare, så om du vill ha tex The Newyorker på söndagar så får du det i mobilen. :)

18. Murmeldjuret

Murmeldjuret Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det låter ju sjukt smidigt. :)

Min uppgradering till 2.2 gick förövrigt smidigt, blev inte ledsen av att göra en fabriksåterställning. Nu fick jag börja om och göra allt rätt från början. Upplever inga lagg (gjorde jag inte med 2.1 heller).

19. ghorge

ghorge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ursprungligen postat av elof
    I forum på minhembio skriver någon:
    Starta Astro och gå ner en nivå djupare i filsystemet än den som blir per default när man startar Astro. Gå sedan ner i system/app och starta apk-filen som heter, vending.apk och installera som vanligt.

Då får man tillbaka sin gamla Market. Om det finns en nyare bättre Market om man gör en factory reset vet jag inte.

När jag sedan kör Market så krashar den när jag klickar på knappen Hämtningar!!! ???

tas alla program och allt annat bort vid factory reset ???

20. Raymond

Raymond Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du startat om telefonen efter installationen av Market?