Froyo (Android 2.2) nu officiellt ute

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av stefancrs, 15 mar 2011.

  1. stefancrs

    stefancrs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

  2. connyosis

    connyosis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma slöa och buggiga kärna som i tidigare läckta versioner. Vad fasen sysslade Motorola med under dessa månader? Patetiskt, och definitivt sista gången jag köper en Motorola-telefon.
     
  3. stefancrs

    stefancrs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Är den slöare än i 2.1 eller vad? Har inte märkt av att något går segare, inte än iaf :)
     
  4. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Milestone är inte "gjord" för 2.2 men många begärde det och de fixade det och skriver till och med tydligt att saker och ting kan gå segare än med 2.1. Så får man själv välja. Jag ser inget att klaga på, tvärt om.

    Jag är vansinnigt nöjd med min Milestone. Grym prestanda med en 2.1-modd, för att inte tala om byggkvaliteten. Kan lätt tänka mig att köpa en Motorola igen.
     
  5. Headhinter

    Headhinter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den hittar inga uppdateringar för min när jag försöker uppdatera via datorn.
     
  6. stefancrs

    stefancrs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    De har inte släppt den för alla modeller ännu. Jag har en UK-version och då gick det bra via datorn.
     
  7. Headhinter

    Headhinter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det nåt enkelt sätt att kolla vilken region telefonen är ifrån?
     
  8. connyosis

    connyosis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Först och främst så håller jag med dig om att byggkvaliteten på Milestone är suverän. Vad gäller hårdvaran har jag inget att klaga på (Förutom kanske att 512 MB ram istället för 256 hade varit trevligt).

    Vad gäller 2.2 så var Motorola mer eller mindre tvungna att släppa den versionen eftersom de annonserat att Milestone var "Flash-ready" när den släpptes, och Flash kräver Android 2.2.

    Nej, anledningen till att 2.2 är långsam och buggig är knappast att Milestone inte är gjord för den versionen utan snarare:

    1. Motorola kan inte fixa buggarna i kärnan, eller
    2. Motorola vill inte fixa buggarna i kärnan

    Jag lutar åt alternativ 2 eftersom Motorola såklart vill att folk ska uppgradera till Milestone 2 eller andra lurar från dem.

    Motorola har behandlat sina (icke amerikanska) kunder som skräp, vilket är synd eftersom deras telefoner hårdvarumässigt är mycket trevliga.
     
  9. stefancrs

    stefancrs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag testar för skojs skull Milestone Cronos Ginger 1.1.0 nu. Får se om är bättre än "vanilla" eller inte :) Mest batteritid och stabilitet jag oroar mig över, ska låta den idlea utan laddare inatt så får vi se.
     
  10. Cadiper

    Cadiper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du får gärna skriva hur du upplevde cronosrommen, funderar lite på att uppdatera! :)
     
  11. stefancrs

    stefancrs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tja, öh. Vettig prestanda, rätt så stabilt. Bra idle-batteri, men batteriet verkar gå åt snabbt när man faktiskt använder telefonen.

    Vet inte om det är så mycket bättre än vanliga 2.2 direkt.

    Först hade jag problem med att google maps tog allt mitt batteri också, men det verkade vara pga en väder-widget (som iofs inte orskade det problemet på stock rom). Bytte till annan widget och har bra standby-tid nu.

    Vet inte om jag skulle rekommendera cronos istället för stock i dagsläget dock, kört stock 2.2 för lite för att kunna jämföra :)
     
  12. tottes

    tottes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De skulle ja oxå vilja veta, hittade inte heller ngn uppdate..
     
  13. stefancrs

    stefancrs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Observera att de inte släpper uppdateringen OTA. Man måste uppdatera via datorn (eller kontakta sitt lokala supportcenter... :))
     
  14. Cadiper

    Cadiper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej, tack för svaret!

    Tror jag håller mig till 1.7.0 för tillfället, kanske slänger in 1.8.0 någon gång i framtiden haha