Froyo för Galaxy S en besvikelse?!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av hussseein, 15 okt 2010.

1. rnk

rnk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag är hur nöjd som helst med JP6 flashade iof via odin och använde 803.pit
    sen igår så rootade jag och la in One Click Lagfix V2.2+ och hel**te vad den går undan nu.

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Jag upplever tvärt om jäkligt sjysst batteritid med min conf.

Har 89% kvar och varit igång sedan 6 timmar.

Fotat några kort på landet, surfat en del och annat smått.

3. evisu

evisu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min GPS är sämre med 2.2... Samsung äger verkligen.

4. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

måste faktiskt i efterhand säga att jag är nöjd så kanske ska ändra rubriken ?

5. wmb

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    77% efter 14 timmar. Fortfarande helt nöjd.
    gps skötte sig bra på promenaden också

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har märkt att batteritiden är totalt sneknullad i froyo.. start jag om luren när det stå att det är 91 % kvar efter flera timmar så är det helt plötsligt 40%... undrar om det är många program som helt enkelt pajar hela min lur.. känsn så jag har fan mer lagg nu är jag hade i jf3 innan jag körde update.. denär olidligt kass. root och lagfix är fan vital nu.

nästa gång blir det htc helt klart. ALDRIG mer samsung.. aldrig.. måste vara sämsta jävla märket på marknaden.

7. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Lyckades du uppdatera med ej fulladdat batteri?

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja iof det stod på 96%...

9. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Precis som vid den långa väntan för 2.1 till HTC Hero

1. Ett evigt tjat flera månader innan i forumet
    2. När uppdateringen kom så blev folk besvikna då forums tjatet hade byggt upp enorma förväntningar.
    3. Efter uppdateringen fanns alla appar kvar, men mobilen laggade och process kracher var vanliga. Total åter-ställning var nödvändigt och allt försvann, men mobilen snurrade på bättre.
    4. Många gnällde på att HTC´s uppgradering mer eller mindre krävde att man var tvungen att installera om allt.

Android är som Windows, det går att uppgradera men det är inte att rekommendera!

Min Galaxy laggade som attan efter uppdateringen, men efter en total reset så snurrar den på riktigt bra. Skype fungerar och dessutom har jag använt navigation/GPS och kört till ett par adresser i stockholm innerstad total körtid ca 2 timmar utan minsta problem.

10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

grejen är att jag gjort en total rester både innan OCH efte rinstallen av froyo men det laggar ändå 7 resor värre än i 2.1..ska bara hitta nå one click root shish så jag kan dra in lagfixen...

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

iof det end aja ginte gjort är reset på sdkortet där tex gallerier ligger och en del apps-settings och gamla hemkatalogen finns.. det innefattas ju inte inte fabriksåterställningen

12. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Är mycket nöjd med uppdateringen. Körde en återställning precis innan jag uppdaterade och körde sedan en till återställning precis efter uppdateringen.
    För mig så är batteritiden mycket bättre, känns mycket snabbare när man öppnar appar, inget lagg som jag hade tidigare och min GPS är nästan helt okej. GPS:en diffar lite mot min Desire som fungerar bättre men den går att använda idag utan problem.
    Så jag kan inte alls klaga på uppdateringen, tom KIES fungerar okej med senaste versionen och de trodde jag aldrig.

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag kan inte förstå hur skillnaden kan vra så enorm mellan olika telefoner... vad har dom gjort eg? :D

14. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag är också riktigt nöjd med min telefon. Har bara rootat den nu med superoneclick 1.4 från XDA men telefonen är snabbare nu för mig än den var tidigare med laggfix. Har aldrig varit så här nöjd med någon telefon jag ägt tidigare. Men jag är överraskad att det finns så mycket gnällspikar här...

15. FED

FED Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hur ser man OTA , vart finner man inställningarna för det?

16. Raveneye

Raveneye Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Annors helt nöjd med telefonen.
    Men efter froyo updateringen så kan jag bekräfta att GPSen inte är acceptabel ännu. Den hoppar inte like mycket som med eclair, men åker hela tiden på sidospår. Så tror jag fortfarande får använda min gamla nokia för GPS.

Att telefonen drar mera batteri efter updateringen har jag märkt. Tidigare kunde den dra 3-5% under en natt. Nu drar den 25-30%.
    Kollade med Estrongs taskmanager och hittade nåt Call settings som är satt på foreground, borde inte det vara på background om det inte används?

17. trotte

trotte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som vanligt ropar en del om hur blixt snabb telefonen blivit efter rombyte, alltid så oavsett som custom, beta eller official upgrade. Detta är placeboeffekt i de flesta fall. Eller inbillning kort sagt.

Jämfört med en orginal jf3 är det säkert snabbare, men jag skulle tro ganska så likavärdig. Jämfört med jmx + ryanlaggfix och autokiller så är den helt klart segare med orginal froyo.

Och förstås finns blackouterna kvar utan laggfix.

Jag har nu rootat och lagt in ryanz laggfix 2.2+. Den är fortfarande segare i menyer/gui än förut.

Ibland finnes en liten fördröjning innan den byter screen i appdrawern tex.

lade in lanucher pro igen, vilken tidigare gett mig en verkligen smooth upplevelse, men även det finns nu ett lagg/hackade när man tar fram app drawer eller likande. Launcher pro övergånger är inte lika smooth nu.

Det enda tecken på prestandaförbättrin g jag kan se är:

- nästan dubbelt resultat i Linpack test. Förr ca 7-8, nu 14 mflops.
    - väntan när lägger till en shortcut verkar inte lika lång. Förr fick jag ibland vänta många sekunder efter tryckt på shortcuts -applications.

jAG gillar mycket av tillägen/förändringar i Froyo, jag är ingen hataRE. Men flytet i gränssnittet har inte blivit bättre, snarare tvärtom.

Froyp må ha jit, men är samtidigt mer tungrott. Det märkltes tydligt då Froyo kom till Heron också.

18. RavY

RavY Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är supernöjd efter uppdateringen. Upplever att batteritiden har blivit bättre och mindre lagg än tidigare (inte att jag hade några stora problem innan heller) Telefonen verkade lite segare efter uppdateringen men efter en fabriksåterställning så flyter den på bra.

Och Skruven...vi vet att du har en iPhone...varför inte hålla sig till forum om IOS istället för att slänga med läppen här?

19. wmb

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Det skiljer sig i inte så mycket mellan lurar.
    det som skiljer är vad vi gjort med dom och i vilken ordning...

Någon så det. HTC och microsoft gör samma sak. Erbjuder en uppdatering men vad som rekommenderas är total wipe

20. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Håller med. Vet inte om batterierna ännu håller en hel dag eftersom usb-kabeln varit i ganska flitigt igår men jag hoppas. Samsung Galaxy S var fantastisk innan men nu har den tami-faen blivit helt underbart fantastisk.

Märker dock att skärmen är svårare att läsa när man sitter och ska surfa utanför Mediamark i Borås men det är nog solen som står för lågt denna årstid eller överskottsstrålning från affärens alla trådlösa prylar.
    Kan inte tänka mig att det beror på telefonen. Ska nu även ta kontakt med en ögonläkare eftersom jag minns att Samsung gick ut hårt med att man obehindrat skulle kunna använda telefonen i fullt solsken. Jag såg ingenting, förutom mina sköna ansiktsdrag, om jag inte gömde min kära Samsung innanför jackan.

Jag lyckades uppdatera genom KIES med batteriet på 58% eftersom jag inte orkade ladda längre. Vet att en del var tvungna att ha 100%.

Det är en rymdraket, bättre än en rymdraket. Ut i Galaxen med Samsung Galaxy S. Telefonernas raket - så visst kan man kalla den för raket. Alla andra telefoner är en stackars badminton-racket i jämförelse.

Det skriker i mitt I9000-hjärta när jag måste hålla med i lite av vad skruven skriver. Den har en liten tendens att glida ur handen när man är torr om händerna.

Last edited: 17 okt 2010