Froyo för Galaxy S en besvikelse?!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av hussseein, 15 okt 2010.

1. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    drar den lika mycket batteri direkt efter en fabriksåterställning? utan att du installerat några appar etc.

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    I ditt läge skulle jag börja om från början, igen, för det har du nog redan gjort.
    det du har idag är ju inte hållbart verkar det som?

Har bara 40% kvar nu, men å andra sidan är mina sista inlägg från mobilen plus lite Facebook

3. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Måste säga att jag är lite besviken på den här uppdateringen för min mobil fungerade mycket bättre innan. Körde med OCLF och JM2 som jag fick genom testmode i Kies. Telefonen var verkligen snabb! Och jag hoppas verkligen att den blir likadan igen för nästa sak på todo listan är roota och nån lagfix. För just nu kan jag inte använda mobilen pga av frustration vid låsningar med svart skärm, och allmän seghet.. och ja, jag körde factory reset både innan och efter uppdateringen..

I övrigt så är jag besviken på att flash inte fungerade så bra som jag hade hoppats på. inte ens användbart till att se filmklipp.. laggar alldeles för mycket på alla sidor jag testat.

Röststyrningen som nu ska fungera genom blåtandshandsfree får jag inte heller till... ringer upp fel nr hela tiden.

Webbläsaren är seg och hackig nu mer..

Förut kunde jag använda volym ner för att sätta på ljudlös med eller utan vibration, nu kan jag bara få ljud med vibration eller endast vibration.. har kollat inställningar men får inte till det..

Batteri indikatorn är skum och visar nästan fullt fast det är mindre än hälften kvar typ..

Ja det finns ett antal småsaker man stör sig på och man känner sig lite besviken...

Men sen finns det ju ett antal positiva saker också som man är glad över..men just nu känns det som man var mer glad innan uppdateringen.
    Men jag är säker på att allt snart har ordnat till sig tack vara lagfixar och allt var det är (tur att det finns sjukt duktiga folk där ute som fixar sånt samsung inte klarar av lika bra!) ...men lite mer hade jag hoppats på FROYO.

4. wmb

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Just det där med flash är lustigt. Det funkade felfritt med någon gammal inofficiell 2. 2 jag hade, men icke nu. Är rätt laggigt

5. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Samma här och 20% efter 8 timmar men har spelat musik 50 minuter under träningen. Troligen surfat 1 timma och det är nog det hela tror jag. Jo, använde externa GPS pucken 15 minuter. Ojdå, kommer på att jag aldrig är ifrån min kära vän. Ser mig nog som Galaxy S beroende.

6. wmb

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Kollade. Min skärm har varit tänd i totalt 59minuter, och nu har jag 35% kvar.
    Skärm är en riktigt stor bov

7. Raveneye

Raveneye Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också problem med batteri tiden. Och kanske börjar få fram vad som problemet är. Laddade batteriet till fullt. Efter det låg telefonen med skärmen släkt ca 1-1.5h då den ringde, batteriet på 99% efter avslutat samtal, samtalet varade ett par minuter. ca 1h senare är batteriet på 94%.
    Före laddningen startade jag om telefonen eftersom jag hade en aning om att call settings som låg i förgrunden i Estrongs taskmanager var boven i dramat. Efter omstart fanns ingen call settings där. Efter samtalet finns call settings igen aktivt som foreground.
    Man kan heller inte döda call settings i Es task manager.

Nån som har nån lösning på det här?

Kommer att starta om telefonen innan jag går och läger mig. Om det imorgon när jag vaknar gått åt mindre än 10% batteri så är det högst sannolikt att det är call settings som är orsaken. Senaste natt gick det åt 30% batteri.

8. flash88

flash88 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah sorry, skrev snabbare än jag tänkte....:P
    Alltså switchen man hittar när man trycker på ströknappen, för att switcha datanätverksläget på och av.. Vet att 3g/gsm var fel benämning... Och med officiell menar jag att man slipper
    använda apndroid...

9. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

aha jo den är riktigt bra faktistk :)

10. Raveneye

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

20% av batteriet användes inatt. Mera än med 2.1 men mindre än då call settings låg i förgrunden.

Vad borde man göra? Totalwipe igen?

11. hAmpzter

hAmpzter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Du har inga widgets som ligger och uppdaterar sig ofta då?
    Standardinställningen brukar väl ligga på att uppdatera varje kvart eller någe sånt..
    Sen har du ju även att den kan kolla mail osv väldigt ofta om man inte ställer om det!

12. Raveneye

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nope. Har inte haft tid att sätta in så mycket efter fabriksåterställning efter froyo :P

Mailen har jag ock synca endast då jag är på arbete, annors är den avstängd, och kan bekräfta att den inte syncat under veckoslutet eftersom jag inte fått några mail till mobilen fast det kommit in ett tiotal under veckoslutet.

Går jag in på settings->about phone->battery info så är det call setting som har tagit mest tid. Med 2.1 kunde jag också se android OS under battery info, men antar att den tar under 1% i jämförelse med det andra så den syns inte.

Har också noterat att telefonen har svårare att hitta snabbare nät nuförtiden. Kan hända att nåt inte är rätt med APN inställningarna. Ska kolla dem till näst tror jag.

13. Fredde S

Fredde S Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För alla som har dåliga batteritider kan jag rekommendera Juicedefender PRO. Sparar mycket batteri. Dessutom finns det en plugg in som heter Juiceplotter där man kan se när man förbrukar batteri.

14. Raveneye

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för det. Ska testa.

Kollade APN inställningarna och de är rätt. Men har nog märkt att telefonen är nästan endast på 3G nuförtiden och inte H som den normalt är på.

15. tephlaun

tephlaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Uppgraderingen gick problemfritt ... efter jag uppgraderat Kies (detta keffa progg) till v.10093. Ser lite förändringar. Svårt att avgöra om det är till det bättre. Den laggar precis som förut. Första stora besvikelsen var när jag skulle skicka ett sms nu på morgonen. Med gamla Eclair gick jag in på kontakter klickade på namnet och där kom upp i fall jag ville ringa, ha videosamtal (tror jag) eller skicka ett sms, en grön knapp. Väldigt praktiskt och bra. Nu har jag Froyo och då har dom tagit bort den gröna sms-knappen. Så j...a korkat. Hittills är min upplevelse av denna uppgradering en 2:a på en 10-gradig skala. Jag återkommer om jag har nåt positivt att säga om denna hypade uppgradering. Mjukvara kanske inte är Samsungs grej.

16. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Okej gott folk. Man är borta på semester i en vecka och givetvis släpper dom froyo just den veckan. Bra bra... nu är det så att jag har en i det närmaste perfekt fungerande mobil just nu.

JM2 + ryanz-lagfix + launcher pro

Den visar inga som helst prov på att lagga.

Vågar jag köra in froyo nu eller är den att betrakta som en beta som stressats fram? Jag vill ju inte få en sämre telefon än jag har nu!

17. Kristofer

Kristofer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Får vi alla olika uppdateringar eller vad handlar det här om? :P

Jag la in 2.2 igår och så här långt funkar allt fint. Inget nämnvärt lagg, inga FC:s, svenskt swype, meddelandefunktion ifrån kontaktmenyn, etc...

Jag är förtjust i min Samsung och jag har haft en annan Samsung innan, men mjukvara är nog inte riktigt deras grej, så som det står här ovan.

18. tephlaun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

@robnil: Om du känner dig nöjd med telefonen som du har det nu så skulle jag rekommendera dig att vara kylig och vänta ett tag till. Froyo är en hype i nuläget. Det verkar vara lite av ett lotteri om man kommer ut oskadd på andra sidan efter uppgraderingen. Den bedömningen gör jag efter att ha läst om alla andra här på swedroid som fått diverse problem efter uppgraderingen.

19. tephlaun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag måste be Froyo/Samsung lite grann om ursäkt. Jag hade fel angående sms-knappen. I hastigheten i morse läste jag inte på själva knapparna. Förut var det tre knappar varav en var grön som det stod "skicka meddelande" på. Numera med Froyo är det bara två knappar där det nu står "meddelande" på den vänstra och "Vid.samt." på den andra. Så långt fel av mig alltså. Jag ber om ursäkt om jag förvirrat någon.

Däremot finns det inte längre någon knapp, inte någon uppenbar knapp att trycka på i alla fall, när man vill ringa den person man klickat på i kontaktlistan. Samsung tar för givet att man skall förstå att man skall trycka på själva telefonnumret längst upp för att starta ett samtal. Jag må kanske vara dum men det tog mig ett litet tag innan jag begrep/kom på detta.

Så, OK, jag höjer min usla 2:a till 2,5 då. :-)

20. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    men man kan väl fortfarande swipa fingret till höger för att ringa och vänster för att smsa eller?