Froyo Officiella Problem du upplever...

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Sveakungen, 15 okt 2010.

1. Magle

Magle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med att telefonen inte går in i landscape-mode när jag vänder den. Varken när jag surfar eller i homescreen eller någon annanstans, någon som har samma eller lösning på det?

Problem med Wifi även som många har nämnt, den tappar kontakt väldigt ofta.

2. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Kanske en dum fråga, men har du bockat i ikonen för auto rotering i statuslisten?

3. Magle

Magle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, snarare jag som är dum här för det hade jag tydligen.. Kommer ihåg att jag bockade ur den nu då jag trodde det var symbolen för autosyncning av konton. Tack i alla fall!

4. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Av en ren händelse märkte jag att samsungs eget tangentbord endast har english (uk) som inmatningingsspråk. Det påverkar visserligen inte mig då jag använder Swype, men onekligen är det något som saknas.

5. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Har problem med flashplayer ...

Det var en av sakerna jag såg fram mot mest i Froyo, mycket på grund av kompisar som sitter med sina iphones och kollar på tv4play, nått jag med skulle vilja göra..

Jag har lyckats se en nyhetssändning i halvtaskig kvalle samt ljud i osync.. resten har bara hackat sig fram.. har testat dom flesta play sidorna som finns..
    Har man någon användning överhuvudtaget av flash i SGS?

6. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag upplever en bugg i "Rullgardinen" notificationbar.

När jag är inne på Market och uppdaterar appar med den där knappen "Uppdate all" och den gör som.den ska men rullgardinen vill inte rulla ner när jag drar i den..

Den tittat ner en halv cm bara. Jag provar att ha landskapemode på båda ledderna men det hjälper inte.
    Jag försöker dra ner den så snabbt jag kan då går det men svårt att rulla ner den helt. Ibland halva ibland någon cm bara.

För att få fram den helt måste jag gå till Home och klocka på touch knappen menue och trycka på notification. Då kommer den upp helt och jag kan rulla upp o ner, men släpper jag den så den går upp så är problemet där fortfarande. Hänt mig 2ggr nu. Det hjälpte inte att ha den avstängd i 10 sekunder, det hjälpte inte att taskilla. Det hjälpte med att ha mobilen avstängd i ett tag istället....

Någon mer som upplever det här?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

7. ronald_raygun

ronald_raygun Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Något som jag upptäckt är att tidigare kunde jag välja om jag vill ha ett ljud för sms, och även valmöjligheten att även få samma ljud till mail. Jag kunde dock välja att inte ha något ljud för mailen. Nu verkar det som om jag får sms-ljudet varje gång jag får mail. Det är ganska irriterande. Någon som har samma problem, och någon som vet en lösning på detta?

8. VoodooExtreme

VoodooExtreme Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

9. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Får inte igång kalendersynkningen mellan outlook på jobbet och min mobil efter uppdateringen till officiell 2.2. Det är en exchange-server. Jag har gjort factory reset och wipe cach.

Körde JPK innan och då hade jag inga problem med detta. Någon som har nåt tips?

När jag går in i min kalender och ska lägga till jobbkalendern så finns den inte där i listan man får välja ur.

EDIT: Fick i ordning på det genom att sätta igång autosynkning.

Last edited: 18 okt 2010
  10. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

11. typexempel

typexempel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Yes, fast har varit så för mig ända sedan uppgraderingen till froyo. Totalt värdelöst. Så nu använder jag homeknappen för att komma in där i stället.

12. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har du provat göra som jag skrev att jag gjorde? Låtit mobilen ligga och dra sig avstängd ett tag?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

13. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Hihi :D

14. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Gå in i Gmail-appen och tryck på meny -> mer -> inställningar. Längst ner kan du välja ringsignal för e-post.

15. ronald_raygun

ronald_raygun Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skitbra - tackar så mycket :)

16. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Såg att fler har nämnt det men jag har problem med att synca kontakter och kalender mot mitt googlekonto.
    Jag har gjort en fabriksåterställning av telefonen efter uppdateringen men det hjälper inte.
    Gmail kommer ner men när luren ska synca mot kalendern och kontakter så står den bara å tuggar i evigheter innan det kommer upp ett rött utropstecken. Sedan börjar den om igen... känns som ett väldigt slöseri med batteri. Visst kan man stänga av den automatiska syncen men jag gillar ju att samköra mina kontakter och kalender med telefonen.

Någon som fått ordning på det här?

17. Dr.Zoidberg

Dr.Zoidberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lade in Froyo i fredags, idag körde jag in senaste Voodoo.
    Telefonen flyter på fantastiskt, märker ingen skillnad i batteritiden.

Men GPS är inte okej, den hittar inga satelliter. Har rensat cachen igenom GPS-Status

Får meddelande "Att din nuvarande position kan hittas för tillfället"'

Har bokat ur "Använd Trådlösa Nätverks" Samt Använd Sensorhjälp.
    Kör man med "Använd Trådlösa Nätverks" i bockad verkar den triangulera min position men hamnar 100-200 meter fel.

Hur låser man satelliter med gps?

18. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Om jag har grupperat in kontakterna i google så funkar inte gruppringsignal, däremot om jag lägger kontakter under alla kontakter och lägger in kontakter i respektive grupp på telefonen så funkar det

19. Lodur

Lodur Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en "original" som jag inte meckat med så mycket, och aldrig haft tid att lägga in rootar etc.
    Det som är bra är att det faktiskt går att ringa med telefonen.
    Kamerainställningarna har blivit knäppa.
    Vitbalansen (!) av allt har blivit udda.
    Ljudspelaren kommer inte ihåg var man var när man sätter igång den igen. Otroligt frustrerande.
    GPS-en (som jag hade hoppats på) lever ett helt eget liv. Helt oanvändbar. Just nu visar den att jag är i södra Taiwan (vilket stämmer) men den följer inte alls med när man är ute.
    En sak som blivit otroligt mycket sämre är uppstarten: Mediesökning på SD-kort pågår i säkert 5 minuter.
    AccuWeather (som ingår i daglig genomgång) har blivit oanvändbar.
    Den åker ut. Fast den kanske inte har med uppdateringen att göra...
    Nått +?
    Ja - jag tycker att batteritiden är om inte bra så i alla fall bättre.
    Lite färger i inställningsmode, men jag ångrar att jag uppgraderade.

20. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Umm, min har då massor av språk inklusive svenska som inmatningsspråk för Samsung-tangentbordet.

Lite intressant att det är så skiljda upplevelser. Jag är hittills nöjd. Min Exchange-synkning mot vår Zimbra-server fungerar bra. Min GPS hittar satelliter mkt snabbare och låser till 10-15 meters noggrannhet nu. Den hade stora problem innan. Jag har 25 st program installerade och det flyter ändå bra. Jag minns lagget från JF3 så jag har iallafall en referens hur dåligt det var ... Batteritiden verkar vara ok för mig. Har synk var 30 minut för Exchange plus synk varje timme för Engadget widget och Snow Storm - har dessutom Gmail synk och facebook widget. Jag har dessutom lyssnat på ca 45 minuters podcast via Google Listen och pratat lite i telefon + fått några sms/mms idag. Den har varit igång i 12 timmar och ligger på runt 55% batteri kvar. Det är iallafall inte sämre än förut.

Last edited: 18 okt 2010