1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Problem: Frusen telefon (Sys. gränsen har stoppats)

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Måns Eriksson, 9 okt 2017.

  1. Måns Eriksson

    Måns Eriksson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2014
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Alcom
    Telefon:
    Samsung Galaxy S3 4G GT-I9305

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alcom
    Telefon:
    Samsung Galaxy S3 4G GT-I9305
    Info:
    Google Nu Snabbstart
    Hej! Jag har läst andras trådar om ett felmeddelande som lyder "Sys. gränsen har stoppats" utan att hitta några svar som är till hjälp för mig då mitt problem är lite annorlunda. Idag när jag använde min S6:a så kom detta meddelande upp på skärmen och jag försökte kryssa ner det vilket bara resulterade i att det kom upp igen och så håller det på i oändlighet. Telefonen är i övrigt helt frusen och bakgrunden blev svart. Den går att låsa och att låsa upp med repeterade tryck på ström- och hemknappen men låsskärmen passeras och man kommer direkt in i telefonen då. Den går ej att starta om eller stänga av. Jag försöker vara så detaljerad som för att lättare kunna få hjälp, skriv om nån annan info behövs! Nu kan jag ej göra något med min telefon och det är lite frustrerande. Den är inte rootad och jag har inte laddat ner något skumt på nätet, jag har inte överhuvudtaget tagit något från nätet. Jag har inte laddat ner någon ny app på länge så det borde inte vara någon app som har orsakat detta. Jag har läst att detta kan åtgärdas genom återställning men det går ej nu när telefonen är frusen och jag har korkat nog inte backat upp något så jag vill helst undvika detta. Tack på förhand för svar! Det skulle verkligen uppskattas!
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    14 311
    Mottagna gillanden:
    5 317
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Platta:
    Chuwi Hi10 Plus
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 4, Google Home, Chromecast Audio
    1. Har du testat o startat om telefonen bara? Ibland brukar det lösa problemet.
    2. Som ett tips till framtiden, så använd Google Photos för backup av bilder :)
     
  3. Måns Eriksson

    Måns Eriksson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2014
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Alcom
    Telefon:
    Samsung Galaxy S3 4G GT-I9305

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alcom
    Telefon:
    Samsung Galaxy S3 4G GT-I9305
    Info:
    Google Nu Snabbstart
    Som jag skrev i trådstarten så går det ej att starta om eller stänga av den.
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    14 311
    Mottagna gillanden:
    5 317
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Platta:
    Chuwi Hi10 Plus
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 4, Google Home, Chromecast Audio
    Om du håller in powerknappen i ca 10 sekunder så stängs telefonen av. Det är en tvångsavstängning som finns om telefonen inte svarar